ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی “ ورود به حساب” کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.





نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
  1. #1
    support
    Super Moderator
    تاریخ عضویت
    2010/05/22
    نوشته ها
    103,648
    میزان امتیاز
    118

    معرفی کمپانی بزرگ رنو

    __________________________________________________ __________


    لوسين رنو در فوريه سال 1877 در يک
    خانواده با شخصيت و محترم در پاريس بدنيا آمد او کوچکترين فرزند خانواده
    بود و دو خواهر و دو برادر داشت ، پدر او آلفرد يک تاجر وظيفه شناس و با
    وجدان بود، او در راحتي و خوش اقبالي از ابتدا تا انتها ي کارش فروش پارچه
    و دکمه بود، مادرش لوسيه دختر يکي از مغازه داران بود که از هنر و سرگرمي
    لذت مي برد .

    لوسين رنو يک بچه ناز پرورده بود. او در جواني به
    هر چيزي که مربوط به مکانيک، ماشين بخار و برق بود علاقه داشت و با شور و
    شوق بسيار آن را توسعه ميداد .

    خانواده رنو خانه دومي داشتند در
    بيلانکورت، نزديک پاريس، در آنجا يک باغ و يک آلونک وجود داشت که لوسين
    جوان اولين کارهايش را آنجا انجام ميداد .

    مطالعات و تحصيلات مورد علاقه لوسين نبود ولي لوسين دوران نوجواني اش را با دو چيز حياتي و با ارزش پشت سر گذاشت .


    لوئيس رنو 1898 در کارگاه تراشکاري



    درک مستقيم حسي 2 ـ کاربرد عملي

    لوسين
    در سن 20 سالگي يک قطعه از سه چرخ را به يک چهار چرخه اضافه کرد و اختراعي
    کرد که در آن زمان خيلي زود اتومبيل به حرکت مي افتاد. او گيربکس را اختراع کرد .

    بعد از اين اختراع توسط رنو، انتقال نيرو توسط زنجير به چرخ حذف شد و گيربکس جاي آن را گرفت .

    او
    در مورد اختراعش مطمئن بود و شرط بست که ماشين او ميتواند شيب 13*%
    را بالا رود. اگر چه دوستانش اول باور نمي کردند که لوسين شرط را ببرد ولي
    تنها او شرط را برد ، همچنين 12 سفارش اولش را با پول نقد گرفت . و دوره
    اي از زندگيش شروع شد. چند ماه بعد او احساس کرد که يک حق انحصار و امتياز
    براي کار خود دارد که ميتواند براي آينده به ثروت برسد ، او خيلي زود در
    صنايع زمان خودش مطرح شد .



    رنو دست ساز 1895

    دو
    برادرش مارسل و فرناند که براي خود مستقل شده بودند و تجارت ميکردند. در
    سال 1899 به وي ملحق شدند و با يک سرمايه کوچک و بدون دخالت دادن ديگران کمپاني برادران رنو را تاسيس کردند.




    لوئيس رنو 1899 , تيپA

    پس
    از چند ماه برادران رنو وي را ترک کرده و براي در نظر گرفتند به شرطي که
    تنيجه عملکردش را به آنها گزارش کند. با اين کار، کار رنو مورد شک برادران
    قرار گرفت. او به آنها ثابت کرد که در مورد وي اشتباه ميکنند و پس از چندي
    مارسل و رنو مسابقه اي در نظر گرفتند که کار خود را در ملا عام به نمايش
    گذاشته و با اين مسابقه بين شهرهاي پاريس ـ تروويل ، پاريس ـ برداکس ،
    پاريس ـ استد ، پاريس ـ پاريس ، برلين و بيشتر شهرهاي مهم صنعتي مثل پاريس
    ـ وين ، که در اين مسابقات پيروزي مارسل در سال 1902 با اثبات رسيد .



    رنو در مسابقات 1903




    شکل اوليه موتورهاي 4 زمانه
    محبوبيت آنها بين مردم باعث سفارشات متعددي بعد از هر مسابقه شد .

    با
    گسترش سريع شرکت ، فروش سالانه آنها بالا گرفت و با توسعه نيروي کار در
    سال 1902 توانستند وسعت کارخانه را به 7500 متر مبع گسترش دهند .
    آنها با بوجود آوردن اولين نمايشگاه
    و فروشگاه اتومبيل در آن زمان، کاتالوگ رنو را نيز با چندين مدل ارائه
    دادند. در همان سال لوسين اقدام به ساخت اولين موتور رنو با چهار سيلندر و
    24 اسب بخار نمود و خيلي زود بعد از آن امتياز موتور توربو را براي او در
    بر داشت .

    در سال 1903 در مسابقه اي که بين پاريس و مادريد انجام
    شد در اثر تصادف مارسل کشته شد. ( در سن 31 سالگي ) در اين تصادف 6 نفر
    کشته و 15 نفر آسيب ديدند. اين حادثه در فرانسه عزاي ملي خوانده شد .

    اين يک فاجعه براي رنو بود که نه تنها برادرش را بلکه يک حامي بزرگ را از دست داده بود .



    رنو جهت ابزار يک هدف خوب و بدست آوردن يک تخصص خوب براي رانندگي و دفاع از حيثيت کمپاني اين مسابقه را تشکيل داده بود .

    در
    همان زمان فرناند شروع به دائر کردن فروش محصولات برادران رنو و شبکه فروش
    و تاسيس کمپاني در خارج از فرانسه، در کشورهاي انگلستان ـ بلژيک ـ ايتاليا
    ـ آلمان ـ اسپانيا و ايالت متحده آمريکا نموده بود .



    تکامل آرم کمپاني رنو

    در سال 1919 لوئيس رنو در صنايع اتومبيل اروپا بطور جداگانه در مقابل رقيبان آمريکايي رخنه کرد و با آنها رقابت نمود .

    در آن زمان آمريکا درگير جنگ بود. در فرانسه قدرت خريد بين مردم کم بود و از اتومبيل به عنوان يک وسيله تفنني استفاده مي شد .

    بعد
    از اولين بحران اقتصادي در سالهاي 1920 و 1921 که دنياي اقتصاد را بن بست
    کشانده بود، رنو توانست خود را بطور شناور و نگهداشته و جلوي رقبا سربلند
    بيرون آيد، مثل کمپاني فورد که در آن زمان آنقدر عقب رفته بود که کارش را
    سر هم بندي ميکرد .

    در زمان صلح بعد از جنگ جهاني اول = در آن
    زمان لوئيس رنو هر چيزي که يک موتور داشت را ساخت مثل اتومبيل، ماشينهاي
    تجاري، ون، اتوبوس، تراکتور و ماشينهاي کشاورزي که ماشينهاي کشاورزي بعد
    از جنگ جانشين تانک شده بود و با نام کاتر پيلار به بازار عرضه شد و کشتي
    و انواع موتور، ماشينهاي ريلي و انواع موتورهاي هواپيما .

    منبع کارگاه توليدي آن توسط آهن
    قراضه ، شنهاي ساحل، جنگلها، کارخانه هاي چوب بري و هر چيزي که قابل
    استفاده و توليد بود تغذيه مي شد .

    همزمان با ساير توضيحات ذکر
    شده، توليداتي چون فلزات، مقوا سازي، محصولات الکتريکي ، صنايع لاستيک ،
    نفت و روغنها نيز جزء کمپانيهاي وي به شمار مي رفت. او کارخانه هايي را مي
    خريد که ارزان قيمت و از کيفيت بالايي برخوردار بود و به آنها احتياج داشت
    .

    کارخانه بيلانکورت اصلي ترين کارخانه بود با يک خط توليد
    اماآندره سيتروئن يک کارخانه مدرن درست کرده بود با يک خط توليد که رنو تا
    سال 1922 اينکار را نکرده بود. لوئيس رنو يک کارخانه بزرگ در جزيره سکوئين
    ساخت او براي کارخانه بيلانکورت نقشه اي داشت که انرا تبديل به محل سرگرمي
    کارگانش کند اما او اين کار ا نکرد .

    اولين خط توليد در سال 1929 شروع شد و در سال 1937 کارخانه تکميل شد .

    لوئيس رنو در سال 1944 کشته شد، او تا پايان عمر بيش از 500 اختراع مهم کرد از جمله اختراع ديفرانسيل و گاردن .



    رنو در مسابقات اروپائي 1951



    1968 مسابقات لمان



    1981 قهرماني رنو 5 توربو در مسابقات مونت کارلو

    در سال 1919 کمپاني رنو برگترين شرکت در اروپا شناخته شد، در سال 1914 ششصد تاکسي رنو، 6500 سرباز را به جبهه مارن انتقال داد .

    در سال 1978 کارخانجات Berlit و Saviem هم اکنون در اين کمپاني ادغام شد .

    هم
    اينک صنايع اتومبيل سازي RVI به ساخت اتوبوسهاي برقي ـ انواع موتور واکسل،
    سيستمهاي انتقال نيرو مشغول است. کارخانه هاي اتوبوس سازي رنو در آفريقا ـ
    اسپانيا ـ انگلستان ـ بوليوي ـ استراليا ـ اندونزي ـ چکسلواکي و ايران
    مشغول بکار هستند .

    رنو در حدود 50 سال در مورد تجزيه و تحليل
    تصادفات و همچنين در زمينه بيو مکانيک کار مي کند و همچنين بانک اطلاعات
    گستردهاي دارد که هر سال بيش از 300 مورد اطلاعات جديد به آن اضافه مي شود
    .

    رنو اولين خودرو ساز ارائه کننده کمربندهاي ايمني با محدود
    کننده نيرو و کيسه هاي برنامه ريزي شده با باد شدن کنترل شده و پيشتاز
    ايمني خودرو در جهان است .

    دفتر مرکزي رنو در ليون و مهترين کارخانجات آن در آنونال و نيس واقعند .

    کمپاني رنو در سال 1990 مالک تمامي کمپاني ماک آمريکا شد و در حال حاضر نيز مالک ان است .




    چهره مديران در يک دوره 100ساله از عمر رنو



    در سال 1999 خريد 37*% نيسان و خريد و
    بعد بقيه سهام آن مالک نيسان ژاپن شد و بعد در همين سال سامسونگ هم به رنو
    پيوست و در سال 2000 قراردادي بين ولوو و رنو امضاء شد که نشانگر استراتژي
    رنو مي باشد همچنين رنو حضور فعالي در ساخت کاميون داشت هم اکنون 20*%
    سهام ولوو از آن رنو است .

    در سال 2001 ساخت دوچرخه هاي کوهستاني و خياباني را آغاز کرد .

    مشارکت رنو و نيسان سبب شد که نيسان به سود دهي بيشتري برسد .

    رنو پر فروش ترين و مهمترين کمپاني خودرو ساز در اروپاي غربي است .

    در اسلووني رنو اولين توليد کننده خودرو است .

    در ترکيه به عنوان بزرگترين فروشنده خودرو معروف است .

    و در روسيه سير صعودي فروش را دارد .

    اتومبيلهاي ساخت کمپاني رنو نخستين اتومبيلهايي هستند که مجهز به سيستم کنترل باد طايرها هستند .

    کمپاني
    رنو اولين کمپاني اتومبيل است که سعي فراوان در امر پاکيزگي محيط زيست
    دارد و از سال 1994 به بعد BMW ـ فيات ـ روور را نيز با خود هم صدا کرده
    است .

    رنوي ول ساتيس بي صداترين اتومبيل جهان شناخته شد .

    رنوي مگان 2 و ول سايتس ، ايمن ترين اتومبيلهاي جهان شناخته شده است .

    موتور سيستم انتقال قدرت پژو 607 ( لوکس ترين مدل پژو ) با کمک و مشارکت رنو طراحي و ساخته شده .

    توليد مشترک رنو و اپل در سال 1996 بنام 82 X توليد خودروي ترافيک رنو و ويوار اپل .

    رنو اولين توليدکننده اتومبيل با سيستم ماهواره اي، با مشارکت فارنس تله کام بنام اديس لاين .



    تکامل آرم رنو از سال 1900 تا سال 2007




    آخرین مدل ساخت کمپانی رنو




    رنو مگان کروکی 2009




    __________________________________________________ __________________ موفق باشید ...
    ویرایش توسط support : 2010/06/27 در ساعت 12:54
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •