در جدالی تمام عیار، موتور ترند سراغ یکی از فاکتورهای مهم مقایسه رفته است؛ مهندسی و فناوری. در این رویارویی دو دستگاه از بهترین سوپر اسپرت های دنیا مقابل یکدیگر قرار گرفته اند. ژاپنی هایی هموطن که بی اندازه محبوب شده اند. یکی LFA، نابغه تویوتا و زیرمجموعه اش لکسوس و دیگری، GT-R موفق ترین کوپه تاریخ نیسان. اختلاف بین قیمت هایشان فاحش است.




زیر کاپوت نیز دنیاهای متفاوتی دارند. حتی سال ساختشان هم با هم فرق میکند. اما در عمل خواهید دید که نتایج آنچنان با هم اختلاف ندارد. حتی گاهی آنکه ارزانتر است، بهتر از آب در می آید. در حقیقت این تست بررسی موشکافانه لکسوسی است که به نسبت توانمندی هایش می بایست عملکرد بهتری داشته باشد. چه می بینیم؟بازگشت شکوهمند تویوتا و زیرمجموعه لوکس سازش با یک ابرخودروی رویایی با نام LFA همراه شد.خودرویی که موتور ترند به آن شکلات رنگی صدادار می گوید. مزه شیرین 552 اسب بخاری که برای صاحبش 375 هزار دلار هزینه برمیدارد. از سوی دیگر سال 2009 با رونمایی از نیسان GT-R بسیاری بر این باور بودند که اسپرت ترین محصول ژاپنی تولید شده است. طرز ساخت و مکانیزم این خودرو به گونه ای بود که نمیشد هر رقیبی را برابرش قرار داد. هم با آلمان های دقیق و حسابگر مقایسه میشد، هم با ایتالیایی های خشن و بلند پرواز و هم با آمریکایی های قلدر و بزن بهادر. تا اینکه LFA آمد. یک رقیب همخون و هموطن. کسی که از نقطه نظر مهندسی چیزی کم نداشت. گرچه 2 سال بین تولیدشان اختلاف بود اما روی کاغذ خیلی تفاوتی نداشتند. داستان را باید از روی کاغذ به روی آسفالت می آوردیم تا ببینیم واقعیت چیست. پس همین شد که در یک صبح آفتابی این دو را به اتوبان خلوتی در کالیفرنیا بردیم.