contact us group home

   این سایت را صفحه خانگی خود کنید         اضافه کردن به علاقه مندیها

قیمت دلار | قیمت طلا | قیمت سکه | قیمت خودرو

 تبلیغات در سایت

بازگشت   انجمنهای دان آلفا > خودرو > معرفی خودرو > خودروهای کره ای > کیا
        لینک به مطلب


پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
قدیمی 12-07-2011, 02:59 PM   #1
support
Super Moderator
 
support آواتار ها
مشخصات کیا پیکانتو 2012 + قیمت + عکس



مدل:
EX مدل 2012 - فول آپشن شرکتی

مشخصات موتور و دنده:
چهار سیلندر - 16 سوپاپ - CVVT - حجم موتور 1300سی سی - شش دنده اتوماتیک

امکانات:
تنظیم ارتفاع چراغهای جلو - کپسول آتش نشانی - چراغ ترمز سوم - سیستم ضد سرقت - تهویه مطبوع (کولر و بخاری) - فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع - شیشه های برقی جلو - قفل مرکزی - برف پاکن عقب - صندلی تاشو عقب - ساعت دیجیتال - آینه میانی الکتروکرومیک - زیرسیگاری و فندک - چراغ داخل صندوق عقب

امکانات ویژه:
ایربگ راننده - دستگیره ها و آینه های همرنگ بدنه - جلوپنجره کروم - سیستم مدیریت پیمایش (کامپیوتر سفری) - شیشه های دودی - تزیینات داخل دو رنگ - طرح استیل داشبورد و فرمان- سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 و پورت USB و AUX


قیمت پیکانتو شهریور ماه 91 در بازار فروش ایران 410.000.000 ریال اعلام شده است

برای دیدن لیست کامل قیمت خودروها به اینجا بروید




> > >

>>>

> >>

پاسخ با نقل قول
یک کاربر برای این پست سودمند از support عزیز تشکر کرده اند:
M_kh_ghasemi (02-13-2013)

قدیمی 08-21-2012, 04:19 PM   #2
support
Super Moderator
 
support آواتار ها
پیش فرض معرفی کیا پیکانتو مدل 2012

با وضعیت فعلی بهای سوخت در جهان، ترافیک در هم فشرده خیابان‏ها و معضل جای پارک، خودروهای کوچک و فرهنگ استفاده روزمره از آنها به سرعت در ممالک مختلف در حال شکل‏گیری است و اگر زمانی توکیو ژاپن و خودروهای قوطی کبریتی آن شهره عام و خاص بود اکنون این شرایط حتی به بازار آمریکا (که خودروهای کوچک هیچگاه جایگاهی برای خود نداشته‏اند) نیز در حال رخنه کردن است.کیا پیکانتو جدیدترین محصول وارداتی کیا موتورز به کشورمان پس از گذشت بیش از یک دهه بار دیگر خاطرات نخستین رانندگی با دوو ماتیز را برایمان تداعی کرد خودرویی که ساعاتی را با آن گذراندیم اگر چه که ....




کیا «پیکانتو» مدل 2012 میتوانست جایگزین مناسبی برای «پراید» در کشورمان باشد اما افسوس که تغییر طرح روکش صندلی ها، سقف تحول خواهی مدیران صنعت خودروسازی کشور بود!احتمالا بارها خوانده و شنیده اید که صنعت اتومبیل سازی کره جنوبی همزمان با صنعت خودروسازی ایران شکل گرفت. تقریبا بیش از چهار دهه از آغاز به کار صنعت خودروسازی ایران و کره جنوبی می گذرد اما این روزها مقایسه جایگاه صنعت خودروسازی این دو کشور بیشتر شبیه یک شوخی تلخ است تا یک واقعیت. در شرایطی که صنعت خودروسازی ایران در تمام مدت این چهار دهه به معنای واقعی در خواب زمستانی به سر میبرد کره ای های سخت کوش با برنامه ریزی منسجم و به دور از سیاست زدگی، خود را به جایگاهی رساندند که امروز پس از فتح بازارهای آسیایی و بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس اهداف بلند پروازانه ای چون فتح بازار آمریکای شمالی را در سر می پرورانند. هدفی که با نگاهی گذرا به آمارهای تولید و فروش خودرو در جهان چندان هم دور از ذهن به نظر نمیرسد. صنعت خودروسازی کره به رهبری دو برند نام آشنای خود یعنی «هیوندای» و «کیا» پس از کسب موفقیت گسترده در عرضه خودروهای اقتصادی و کم استهلاک شهری، چند سالی میشود که تصمیم به عرضه محصولات مختلف در کلاسهای گوناگون گرفته اند؛ از «هیوندای سنتنیال» در کلاس سدان های مجلل گرفته تا «کیا پیکانتو» در کلاس هاچ بک های شهری. در این نوشتار نگاهی داریم به هاچ بک ریزنقش کیا که بالاخره توانست جواز حضور در بازار ایران را به دست آورد.


بیوگرافی

علاقه مندان به صنعت خودروسازی احتمالا به یاد خواهند داشت که این نخستین بار نیست زمزمه عرضه کیا پیکانتو در داخل کشور بر سر زبان ها می افتد. چراکه نخستین بار در سال 1383 و در جریان ششمین (و به عبارتی آخرین!) نمایشگاه خودرو تهران، شرکت سایپا به منظور بازاریابی و محک محصولات جدید شرکای خارجی خود در ایران اقدام به معرفی و رونمایی از نسل نخست کیا پیکانتو در کنار سیتروئن C2 کرد که ناگفته پیداست نه پیکانتو و سیتروئن C2 و نه هیچ خودرو خوشنام دیگری در سالهای اخیر شانس حضور در بازار خودروهای هاچ بک در ایران را نیافت و شرکت سایپا نیز که سود وسوسه کننده ای از بابت طراحی و فروش انواع فیس لیفت های عجیب و غریب پراید همچون سایپا 111 و سایپا 141 نصیب خود می ساخت نیازی به معرفی و عرضه یک خودرو صاحب نام و دارای اعتبار جهانی جهت جایگزینی پراید احساس نمی کرد. اما اخیرا و به لطف حضور گسترده کره ای ها در بازار خودروهای وارداتی کشور و صد البته گران شدن انواع خودرو که سبب شده خودروهای کوچک و ارزان قیمتي همچون هیوندای i20 و مزدا 2 جای در پای خودروهای متوسط و نیمه لوکس بازار کشور بگذارند، میتوان به حضور جدی هاچ بک کوچک کیا در ایران بیش از پیش امیدوار بود. شرکت کره ای کیا همزمان با آغاز هزاره سوم در سال 2000 با متوقف ساختن تولید «پراید» که محصول پرفروش کیا در رده خودروهای جمع و جور شهری محسوب میشد به سراغ طراحی و معرفی دو جایگزین کاملا جدید برای این خودرو در کلاس Sub Compact و هاچ بک شهری کوچک رفت و با تنوع بخشیدن به این بخش از سبد محصولات خود دو محصول «ریو» و «پیکانتو» را معرفی کرد. نسل نخست کیا پیکانتو که روی پلتفرم خواهرخوانده خود یعنی هیوندای Gets ساخته و پرداخته شده بود اولین بار در سال 2004 میلادی رونمایی شد. نسل نخست پیکانتو با ابعادی مشابه پراید هاچ بکی که در ایران عرضه میشود و تنها در گونه پنج در در سایت های تولیدی کیا در کشورهای کره جنوبی، ویتنام، اندونزی و فیلیپین به مرحله تولید رسید. شرکت کیا که در طول هفت سال تولید پیکانتو، دو بار این خودرو را به اتاق عمل زیبایی فرستاد و هر دوبار گونه فیس لیفت آن را معرفی كرد، توانست در طی این مدت بیش از 1/1 میلیون دستگاه از این خودرو را در بازارهای جهانی که عمدتا مبتنی بر بازار هدف کیا در کشورهای آسیای شرقی بود، به فروش برساند.


شکل و شمایل

اما نسل دوم پیکانتو با چهره ای کاملا متفاوت که هیچ شباهتی به طراحی محافظه کارانه و کسل کننده نسل پیشین خود ندارد در نمایشگاه خودرو ژنو 2011 رونمایی شد. با همان نگاه اول به این خودرو به سرعت درخواهید یافت که طراحی ظاهری پیکانتوي جدید مرهون انقلاب «پیتر شرایر» در دپارتمان طراحی کیا است. طراحی خارجی و داخلی نسل جدید کیا پیکانتو در میان رقبای سگمنت A بی شک یکی از جذاب ترین هاست. دماغه پف کرده به همراه سپر حجیم، چراغ های مجهز به سامانه روشنایی در روز و شیب تند کاپوت پیشرانه، نمای جلوي پیکانتو را بسیار خشن و در عین حال دوست داشتنی ساخته اند. در ضمن نباید از قلم انداخت که مهندسان و طراحان کیا توانسته اند ضریب آیرودینامیک 31/0 cd را در این خودرو به دست آورند که از این نظر پیکانتو را میتوان پرچم دار خودروهای سگمنت A دانست. نمای عقب پیکانتو نیز از جذابیت بالایی برخوردار است، چراغ های بومرنگ مانند عقب که به شکل تقریبا عمودی طراحی شده اند به همراه زاویه شیب شیشه درِ صندوق عقب، چهره ای مدرن به این نما از خودرو بخشیده است. با ورود به داخل کابین دقت و وسواس طراحان کیا در طراحی نمای داخلی یک هاچ بک شهری ارزان قیمت کاملا واضح است. هرچند نمیتوان طراحی داخلی پیکانتو را اغواگر و چشم نواز نامید و شاید بهترین صفت برای توصیف نمای داخلی این خودرو «خاص و متفاوت» باشد. در حقیقت اینگونه به نظر می رسد که شرکت کیا در پروسه طراحی داخلی پیکانتو استراتژی واحدی را پیش گرفته که آن حداقل هزینه تمام شده در کنار زیبایی بصری نسبی است که در این راه توانسته تا حد زیادی موفق و حتی فراتر از انتظار عمل کند.


قوای محرکه

شرکت کیا اعلام کرده برای نسل جدید پیکانتو تنها سه پیشرانه سه و چهار سیلندر از طیف پیشرانه های موسوم به سری Kappa که کاملا بروز شده اند را در نظر گرفته است و مشتریان این خودرو حق انتخاب یکی از بین این سه پیشرانه را خواهند داشت. نخستین پیشرانه که گونه وارداتی به ایران نیز مجهز به آن خواهد بود، یک پیشرانه چهار سیلندر به حجم دقیق 1248 سی سی است که توانایی تولید ماکزیمم 85 اسب بخار قدرت را دارد. این پیشرانه 85 اسب بخاری به همراه جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک پیکانتو میتواند این خودرو 1035 کیلوگرمی را در عرض 13 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. بیشینه گشتاور تولیدی معادل 122 نیوتن متر و توانایی رساندن خودرو به سقف سرعت 160 کیلومتر بر ساعت از دیگر مشخصه های این پیشرانه است. همان طور که پیداست این اعداد و ارقام با توجه به قیمت احتمالی این خودرو در ایران نمی تواند چندان جذاب به نظر برسد. هرچند روی کاغذ توانایی های حرکتی پیکانتو قابل مقایسه با رقبایی چون هیوندا i20 یا حتی پژو 207i نیست اما میزان مصرف سوخت و استهلاک پایین پیکانتو را باید برگ برنده آن در مقابل رقبا دانست.طبق اعلام رسمی شرکت کیا، دستمزد این پیشرانه نه چندان پرقدرت در هر 100 کیلومتر از مسیر پیمایش در سیکل ترکیبی تنها 3/5 لیتر بنزین خواهد بود! همچنین مخزن سوخت درنظر گرفته شده برای این کوچولوی خوش تیپ، ظرفیت جای دادن تنها 35 لیتر بنزین را داراست. البته در این میان نباید فراموش کرد که در بازارهای جهانی، هیوندای i10 و پژو 107 در کنار سیتروئن C1 به عنوان رقبای اصلی این خودرو محسوب میشوند. علاوه بر پیشرانه مذکور، پیکانتو جدید با دو پیشرانه سه سیلندر یک لیتری 12 سوپاپه در دو نوع بنزین سوز و دوگانه سوز LPG نیز عرضه میشود. پیشرانه های سه سیلندر بنزینی و دوگانه سوز پیکانتو به ترتیب دارای قدرتی معادل 69 و 82 اسب بخار و میانگین شتابی برابر با 14 ثانیه هستند.


تجهیزات و بازار فروش

کلیه مدلهای ارائه شده پیکانتو مجهز به ترمزهای دیسکی به همراه سامانه ABS، سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، مدیریت پایداری خودرو (VSM)، سامانه نیروی کمک ترمز (BAS) و سامانه کنترل پایداری (ESP) هستند. به لطف وجود این تجهیزات، کیا پیکانتو قادر خواهد بود پس از ترمزگیری در سرعت 100 کیلومتر برساعت پس از طی مسافت 41 متری به صورت کامل متوقف شود. همچنین، این خودرو به صورت استاندارد مجهز به چهار کیسه هوای ایمنی است که در صورت سفارش مشتری تا شش عدد (به صورت پرده ای) قابل افزایش است. از دیگر تجهیزات قابل سفارش در این خودرو میتوان به مواردی چون سامانه Start/Stop، سانروف دوحالته برقی، نشان دهنده های سوپرویژن با قابلیت روشنایی در روز و سیستم صوتی با شش بلندگو مجهز به ورودی USB و iPod اشاره کرد. البته این مسئله زمانی بیشتر به چشم میخورد که بدانیم سازنده وطنی پراید (که اکنون پدربزرگِ پدربزرگ پیکانتو محسوب میشود!) به تازگی سیستم رادیوپخش این خودرو را حذف کرده تا بار دیگر جمله تزئینی «مشتری ایرانی لایق بهترین هاست» را به سخره بگیرد!کیا پیکانتو در بازار انگلستان از حدود 8 تا 11 هزار پوند و در بازار امارات متحده عربی حدود 40 هزار درهم قیمت گذاری شده است. اواخر سال گذشته که زمزمه های عرضه پیکانتو در ایران شنیده میشد، پیش بینی میشد بهار امسال نخستین پیکانتوهای وارداتی به کشور با قیمت 29 تا 35 میلیون تومان تحویل مشتریان این خودرو شوند اما زلزله مهیبی که ناگهان بازار ارز را تکان داد بدن نیمه جان بازار خودروهای وارداتی را بیش از پیش از پای انداخت و سبب شد تا امروز کیا پیکانتو در نسخه فول آپشن با قیمت غیرقابل تصور 42 میلیون تومانی دست به دست شود. رقمی که تا همین چند ماه پیش میتوانستیم با آن نمونه های دست دوم خودرویی چون ب.ام.و 318i یا هیوندای جنسیس کوپه خریداری کنیم. هرچند تجربه نشان داده غر زدن بی فایده است؛ پس امروز خریدن بهتر از هرگز نخریدن است!




پاسخ با نقل قول
قدیمی 09-04-2012, 04:03 PM   #3
support
Super Moderator
 
support آواتار ها
پیش فرض

با وضعیت فعلی بهای سوخت در جهان، ترافیک در هم فشرده خیابان‏ ها و معضل جای پارک، خودروهای کوچک و فرهنگ استفاده روزمره از آنها به سرعت در ممالک مختلف در حال شکل‏ گیری است و اگر زمانی توکیو ژاپن و خودروهای قوطی کبریتی آن شهره عام و خاص بود اکنون این شرایط حتی به بازار آمریکا (که خودروهای کوچک هیچگاه جایگاهی برای خود نداشته ‏اند) نیز در حال رخنه کردن است.کیا پیکانتو جدیدترین محصول وارداتی کیا موتورز به کشورمان پس از گذشت بیش از یک دهه بار دیگر خاطرات نخستین رانندگی با دوو ماتیز را برایمان تداعی کرد خودرویی که ساعاتی را با آن گذراندیم .


>>>

>>>



پاسخ با نقل قول
پاسخ

علاقه مندی ها (Bookmarks)

برچسب ها
2012, قیمت, مشخصات, کیا پیکانتو, تصاویر, عکس


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 

(View-All کاربرانی که از این مطلب دیدن کرده اند
a.h.gh, Admin-AM, ahtj, amirhj007, g.habibie, h9188631280, imanzs112, lidamid, mahyar_a_55, M_kh_ghasemi, nabi.amir@yahoo.com, samankian, shahabstar, پرویزی, ارمین
ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است

انتخاب سریع یک انجمن

موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
مشخصات سوزوکی کیزاشی 2012 + قیمت + عکس support سوزوکی 3 04-15-2012 06:25 PM
جگوار 2012 xf از نیویورک به لس انجلس می رود + عکس support جنرال موتورز 0 11-08-2011 08:17 PM
حضور رولزرویس فانتوم 2012 در تهران support اخبار و بازار خودرو 0 08-13-2011 05:40 PM
ارایه وانت جدید هوندا برای سال 2012 support اخبار و بازار خودرو 0 07-30-2011 07:16 PM
با شاسی بلند جدید کادیلاک بیشتر آشنا شوید (srx.2012 ) support اخبار و بازار خودرو 0 07-30-2011 11:36 AM


اکنون ساعت 02:46 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.