ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی “ ورود به حساب” کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.





نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3
  1. #1
    support
    Super Moderator
    تاریخ عضویت
    2010/05/22
    نوشته ها
    102,602
    میزان امتیاز
    116

    مشخصات تویوتا یاریس هاچ بک و صندوق دار 2012 + قیمت + عکس ...


    مدل:
    فول آپشن 2012

    مشخصات موتور و دنده:
    چهار سیلندر 1300 سی سی 16 سوپاپ DOHC دنده اتوماتیک

    امکانات:
    ایربگ برای سرنشینان جلو - کولر و بخاری - فندک و جاسیگاری - ساعت دیجیتال - موکت کف - قفل مرکزی - فرمان هیدرولیک - روکش صندلی پارچه ای - هشدار دهنده کلید و چراغ هنگام خروج - آئینه آرایشی - ترمز دیسکی مجهز به ABS - قفل کودک - چراغ سوم ترمز - گرمکن شیشه عقب - لامپ هالوژنی - برف پاک کن تناوبی - سیستم ضد سرقت

    امکانات ویژه:
    سیستم ورود بدون کلید - شیشه برقی - آئینه برقی - رینگ آلومینیومی - سی دی بهمراه 4 بلندگو - بال عقب - هشدار دهنده دربهای نیم باز - چراغ مه شکن - دور سنج - سایز لاستیک و رینگ 15 - پورت AUX و USB



    برای دیدن لیست کامل قیمت خودروها به اینجا بروید


  2. #2
    support
    Super Moderator
    تاریخ عضویت
    2010/05/22
    نوشته ها
    102,602
    میزان امتیاز
    116



    مشخصات فنی تویوتا یاریس 2012 :






  3. #3
    support
    Super Moderator
    تاریخ عضویت
    2010/05/22
    نوشته ها
    102,602
    میزان امتیاز
    116

    پیش فرض آیا مزدا2 به سلطنت تویوتا یاریس پایان میدهد؟

    رقابت در کلاس خودروهای کوچک روز به روز داغتر میشود. رقابتی که ظاهراً تمامی ندارد نه تنها داغتر بلکه گرانتر میشود به خصوص برای خودروهای وارداتی. شاید بتوان دلیل اصلی این گرانی را در یکی از واردکننده ها جستوجو کرد. واردکننده ای که اولین خودروی کلاس B را روانه بازار وارداتی ها کرد و با قیمتی عجیب به فروش رساند قیمتی که حالا دیگر خودروهای وارد شده به این کلاس را تحت تاثیر قرار داده و ارزان قیمت ترین ها در دنیا تبدیل به گران ترین ها در ایران شده اند. خودروهایی که بیشتر برای تردد شهری ساخته شده و فضای زیادی را در اختیار سرنشینان قرار نمیدهند.




    همچنین حجم موتور و قدرت آنها نیز به هیچوجه به قیمت بالایشان نمی آید.تویوتا یاریس در اوایل حضور خود به بازار قیمتی در حدود 28 میلیون تومان داشت اما روز به روز دچار افزایش قیمت شد و حالا کار به جایی رسیده که در حد و اندازه های خودروهای کلاس C قرار دارد. حال اینکه واقعاً می ارزد یا خیر را میتوان به خوبی از مشخصات آن دریافت چرا که موتوری کم حجم و مهمتر از آن امکاناتی نه چندان زیاد که البته یکی از مهمترین خصیصه های خودروهای عرضه شده توسط ایرتویاست گویای ارزش این خودرو نسبت به قیمتش است.یاریس در دو نمونه هاچبک و صندوقدار راهی بازار ایران شد و این روزها قیمتی در حدود 45 میلیون تومان را تجربه میکند. اما خودروی دیگر از کشور ژاپن از برندی معروف به تازگی پا به بازار خودرو در این کلاس گذاشته است. مزدا2 که به اعتقاد برخیها به راحتی میتوانست به سلطنت یاریس در این کلاس پایان بخشد که البته این اتفاق دور از ذهن نیست هرچند که قیمت 28 میلیون تومانی آن به 40 میلیون رسیده است اما باز هم قابلیت های بیشتری نسبت به رقیب همزاد خود دارد. با علم به اینکه این دو خودرو از لحاظ قیمت گران هستند.




    به مقایسه این دو خودروی کوچک میپردازیم.
    تویوتا یاریس


    تویوتا vitz یا همان تویوتا یاریس خودمان که البته نامهای دیگری از جمله Vios دارد برای اولین بار در سال 1999 با موتورهای 1، 3/1 و 4/1 لیتری روانه بازار شد. اما داستان به همین جا ختم نشد و این خودروی کوچک با قلبی5/1 لیتری که دارای توربو شارژ بوده و 150 اسببخار قدرت داشت نیز عرضه میشد. تمام این موتورها از مصرف سوخت پایینی برخوردار بودند و یاریس به عنوان یک خودروی اقتصادی و کم مصرف شناخته میشد. نسل دوم یاریس همین نمونه هایی است که در کشور ما نیز وجود دارد خودرویی که در سال 2005 به بازار معرفی شد. خودرویی ارزان قیمت که توانست به موفقیت های زیادی در بازار جهانی برسد. این خودرو با سه موتور 3/1، 5/1، 6/1 و 8/1 لیتری به بازار عرضه میشد که تنها موتور 3/1 لیتری آن راهی بازار ایران شد. این خودرو با موتور 4/1 لیتری توربودیزل نیز در دیگر کشورها در دسترس است. یاریس توانسته از پس تست های تصادف موسسه ایمنی آمریکا سربلند بیرون بیاید و پنج ستاره کامل را دریافت کند.یاریس توانسته با قیمتی کم و صرفه اقتصادی سهم زیادی را در بازارهای جهانی داشته باشد. این خودرو با موتوری 3/1 که 84 اسب بخار قدرت را در دور موتور 6000 ارائه میدهد به بازار ایران آمده است موتوری که مجهز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها یا همان VVT-I است. این سیستم چند سالی است که در محصولات شرکت تویوتا کاربرد دارد و مصرف سوخت را تا حد زیادی کاهش میدهد. گشتاور موتور یاریس 120 نیوتنمتر در 4400 دور است. این ژاپنی 1030 کیلوگرمی در مدت زمان 5/11 ثانیه میتواند از حالت سکون به 100 کیلومتر برسد. وظیفه انتقال قدرت در این خودرو بر عهده جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک است عملکرد مناسبی داشته و برای موتور با این حجم مناسب به نظر می رسد. مصرف سوخت تویوتا یاریس در سیکل ترکیبی در 100 کیلومتر حدود شش لیتر اعلام شده است. طراحی یاریس کمی عجیب است به همین دلیل ظاهر آن را نمیتوان کاملاً جذاب و یا فاقد جذابیت دانست. اما ابعاد کوچک آن همه چیز را مهیای یک مسافرت داخل شهری راحت کرده است به خصوص اینکه مصرف سوخت آن کم بوده و فرمان نرمی هم دارد و برای پارک کردن نیز به مشکل برنخواهید خورد. اما از ظاهر یاریس عجیبتر طراحی کابین آن است. کابینی که در اوایل ورود به بازار برای مردم غریب و دیدنی بود. چرا که برخلاف تمامی خودروها صفحه نمایشگر کیلومتر و دیگر نشان دهنده های وسط کنسول میانی قرار دارند و پیش روی راننده فضایی کاملاً متفاوت و خاصی وجود دارد که البته عادت کردن به آن کمی زمان نیاز دارد. در کابین یاریس سعی شده تا از حداقل فضا بیشترین استفاده صورت گیرد. صندلیها در وضعیت خوبی قرار داشته و راحت هستند. فرمان خودرو آماده است تا به خوبی از فرامین راننده اطاعت کند. یاریس از امکانات زیادی بهره نمیبرد و میتوان امکانات آن را در دو عدد ایربگ، ترمز دیسکی جلو و کاسهای عقب به همراه EBD، ABS، قفل مرکزی، ایموبلایزر، فرمان هیدرولیکی، تهویه مطبوع دستی، رادیو CD به همراه چهار بلندگو، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی و رینگ اسپرت دانست. دسترسی به کلیدها و دکمه ها آسان بوده و ارگونومی خوبی دارند. این خودرو به دلیل داشتن حجم کم موتور با حداکثر سرنشین نمیتواند در مسیرهای سراشیبی نمایش خوبی از خود به اجرا گذارد اما اگر از امکانات کم و قیمت بالای آن چشم پوشی کنیم خودروی خوبی به خصوص درونشهر به حساب می آید و حتی میتوان یک مسافرت دو نفره را نیز با راحتی زیاد تجربه کرد.


    مزدا2

    چند سالی است که مزدا با خودروهای کلاس C خود توانسته در بازار به موفقیت های زیادی دست یابد. مزدا 323 و حالا هم مزدا3 هر دوی اینها خودروهای موفقی در بازار ایران بوده و هستند اما این بار شرکت بهمن خودرو یک خودروی کوچک را راهی خیابانها کرده است. مزدا2 که در دیگر کشورها با نام مزدا121 به فروش میرسد آمده تا پوزه همزاد گران قیمت خود را به خاک بمالد. مزدا2 برای اولین بار در سال 1996 راهی بازار شد و تولید نسل اول آن تا سال 2002 ادامه داشت. این خودرو با موتورهای 3/1 و 5/1 لیتری به فروش میرسید. در سال 2002 تولید نسل دوم مزدا2 آغاز شد و با موتورهای 3/1، 5/1، 25/1، 4/1 و 6/1 لیتری در دسترس بود. مزدا2 با نام فورد فستیوا و فورد فیوژن نیز در بازارهای مختلف جهان به فروش میرسید و با فرا رسیدن سال 2007 پرونده مزدا2 نیز در نسل دوم بسته شد اما این پایان کار نبود چرا که در سال 2007 در نمایشگاه ژنو نمونه در نظر گرفته شده برای بازار اروپا رونمایی شد. لازم به ذکر است که نمونه عرضه شده در آمریکا، متفاوت با آنچه در اروپا وجود دارد است. موتورهای در نظر گرفته شده برای این نسل شامل 3/1 و 5/1 لیتری بنزینی و 6/1 و 4/1 لیتری دیزل است که وظیفه انتقال قدرت را گیربکس های چهار سرعته اتوماتیک و پنج سرعته دستی بر عهده گرفته اند که البته در کشور ما با موتور 5/1 لیتری و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک در دسترس است. یکسالی بود که همه از ورود مزدا2 به بازار ایران سخن میگفتند اما در واقع خبری از این خودرو نبود و کسی آن را در خیابان ها نمی دید. مزدا2 در نمایشگاه خودروی اصفهان به صورت جدی به همگان روی خود را نشان داد و قیمت در نظر گرفته شده برای آن حدود 28 میلیون تومان بود قیمتی که کاملاً منطقی بود و از طرفی میتوانست به راحتی کار را به جایی رساند که یا واردات یاریس متوقف شود و یا اینکه قیمت آن شکسته شده منطقی تر باشد. به هر حال این خودرو با قیمت 36 میلیون تومان پیش فروش شده و در حال حاضر در بازار در حدود 40 میلیون تومان قیمت دارد قیمتی که دست کمی از یاریس ندارد.اما یکی از دلایل این گرانی واقعاً به قیمت یاریس بازمیگردد و خودرویی که همانند دیگر محصولات عرضه شده توسط ایرتویا بیدلیل گران است شاید دیگر وقت آن رسیده که کمی چشمهایمان را باز کنیم و اجازه ندهیم که واردکنندهها با استفاده از محبوبیت یک برند این چنین خودروهای کم آپشنی را با قیمت های کذایی به فروش رسانند. در چند سال اخیر به جرأت میتوان گفت که محصولات تویوتا در بازار ایران جزء گرانترینها و کم آپشن ترین ها در کلاس خود بوده اند. اگر همینطور بگذرد باید چند وقت دیگر شاهد قیمت بالای 40 میلیون تومانی یاریس باشیم خودرویی که در گرانترین حالت با قویترین موتور در دیگر کشورها حدود 12 هزار دلار قیمت دارد. اگر 100درصد هم عوارض گمرکی را احتساب کنیم خواهیم دید که در نهایت 24 میلیون تومان قیمت خواهد داشت اما در حال حاضر حدود 38 میلیون تومان قیمت دارد. با این پول میتوانید هیوندای i30 را با موتور دو لیتری خریداری کنید. مزدا2 با موتور 5/1 لیتری قادر است 102 اسب بخار قدرت تولید کند و گشتاور آن نیز 137 نیوتنمتر در 4000 دور است.مزدا2 تاکنون 48 جایزه بین المللی را از آن خود کرده و حالا آمده تا رقبایی همچون یاریس و هیوندای i20 را سر جای خود بنشاند. مزدا2 از چهره ای زیبا و طراحی عامه پسند و جذاب برخوردار بوده و این جذابیت به درون کابین نیز سرایت کرده و طراحی کابین آن اسپرت و زیباست. کیفیت کابین در سطح خوبی قرار دارد و صندلی های سرنشینان جلو و پشتی راحت است هر چند که سرنشینان عقب فضای زیادی را در اختیار ندارند. مزدا2 از لحاظ ترمز از یاریس در وضعیت بهتری قرار دارد چرا که با وجود دیسکهای خنکشونده 14 اینچی در جلو و 18 اینچی کاسهای در عقب و داشتن سیستمی که در وضعیت اضطراری نیروی ترمز را افزایش میدهد همه چیز را مهیای یک ترمزگیری مطمئن میکند. مزدا2 شامل امکاناتی همچون دو عدد ایربگ، سیستم ضد سرقت، ایموبلایزر، فرمان الکتریکی، شیشه بالابرهای برقی، شیشه بالابر راننده با قابلیت تایمری و برگشت اتوماتیک، سیستم صوتی MP3 با ورودی Aux و قابلیت کنترل از روی غربیلک فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، مه شکن جلو، آینه های برقی، مه شکن عقب، نشانگردهای خارجی خودرو، کامپیوتر سفری با قابلیت نمایش مدیریت، پیمایش مصرف سوخت و اطلاعات ضروری خودرو و ترمز ABS به همراه EBD است. مزدا2 نیز همانند یاریس امکانات زیادی را ارائه نمیدهد اما از نظر ایمنی به خصوص ترمزها در وضعیت بهتری قرار دارد به خصوص اینکه موتوری پرقدرتتر را ارائه داد و از شتاب بهتری برخوردار است.


    بازار

    مزدا2 و تویوتا یاریس هر دو خودروهایی هستند که به رغم گران بودن به دلیل کیفیت ساخت بالا و مصرف سوخت کم با اقبال زیادی روبه رو هستند هر چند که واقعاً از تمام این مولفه ها را هم در نظر بگیریم باز هم نمیتونیم خرید این خودروها را با چنین قیمتی توجه کنیم به هر حال هر دو خودرو در حال حاضر قیمتی بالای 35 میلیون تومان را به خود می بینند، با این تفاوت که مزدا2 حدود پنج میلیون تومان ارزانتر است و با داشتن مولفه هایی همچون موتوری قویتر و شتاب و سرعت بهتر، چهره ای زیباتر و کابینی به روزتر میتواند گزینه خوبی برای خرید باشد به خصوص اینکه گستردگی خدمات پس از فروش مزدا2 بیشتر از تویوتا است. باید دید که رقابت این دو ژاپنی به کجا خواهد رسید.






    >>>





نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •