نسل جدید مرسدس کلاس B آماده شده تا در برابر چشم طرفداران در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی شود.




MPV کوچک مرسدس رشد ابعادی را تجربه کرده و با طول 4.3 متر و ارتفاع 1.7 متر فضای بیشتری را برای بار و سرنشینان به ارمغان آورده است .در این ری دیزاین سعی بر این بوده تا خطوط بدنه با نسل تازه CLS هماهنگی پیدا کند، اما در حقیقت باید گفت حاصل کار به ایجاد خطوطی بی سر ته منجر شده است.

حتی در صورتی که بتوان این نمودار نقاشی شده روی بدنه رو برای رسیدن به هدف طراحان موفق دانست، نمی توان از ناهماهنگی قدرت آن ها با باقی خطوط موجود در نمای عقب و جلوی خودرو چشم پوشی کرد هر چند که این خطوط به آئرو دینامیک تر شدن خودرو کمک می کنند. در واقع می توان گفت کنترل هماهنگی بین ارزش های خطی از دست طراحان این خودرو خارج شده است.

با استناد به اطلاعات رسمی منتشر شده، مرسدس B کلاس جدید با یک پیشرانه 1.6 لیتری به قدرت 122 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن متر و همچنین با نسخه ای قوی تر از همان پیشرانه که توان تولید 156 اسب بخار قدرت و گشتاور 250 نیوتن متر در دسترس خواهد بود.

یک پیشرانه 1.8 لیتری توربو دیزلی نیز در دسترس است که با توان 109 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر و همچنین نسخه قویتر 136 اسب بخاری با نهایت گشتاور 300 نیوتن متر ارائه می شود. در کنار گیربکس 6 سرعته دستی، مرسدس یک نسخه 7 سرعته دوکلاچه که با نام 7G-DCT شناخته می شود را ارائه کرده است.
مرسدس این مدل خود را به سیستم استارت/استاپ، سیستم های احیا کننده ترمز، چراغ های جلو با تنظیم خودکار، سیستم کمکی پوشش دهنده نقاط کور ،سیستم کمک به حفظ لین، سیستم کمکی پارک و محدود کننده سرعت، ترمز سربالایی و... مجهز نموده است.

مرسدس چهار بسته تجهیزاتی را برای این مدل در نظر گرفته است. به عبارت دقیق تر Chrome ، Sports، Exclusive و Night package در امتداد لیست امکانات این خودرو قرار گرفته اند.