PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : توقف شماره*گذاری در انتظار برخی خودروها ...



support
2010/09/05, 01:39
خودروهاي پژو روآ*، پژو 405، پراید141، ون کاروان و پراید صبا تاکنون موفق به اخذ برخی از استانداردهای 51 گانه نشده*اند که در صورت پاس نکردن استانداردهای مذکور تا پایان شهریور ماه از ابتدای مهر شماره*گذاری خودروهای مذکور متوقف خواهد شد.



نظام*الدین برزگری رييس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با اعلام این خبر گفت: همه خودروهای تولید داخل از اول مهرماه سال جاری ملزم به رعایت استانداردهای 55 گانه(51 استاندارد عملکردی و 4 استاندارد زیست محیطی ) هستند.
رييس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با بیان اینکه اغلب خودروسازان استانداردها را رعایت کرده*اند و این استانداردها فقط در تعداد محدودی از خودروهای تولید داخل رعایت نشده است، اظهار داشت: در صورت پاس نکردن استاندارد مذکور از شهریورماه*، از تولید خودروهای فاقد این استانداردها جلوگیری خواهد شد.
وی خودروهایی را که تاکنون تعدادی از استانداردهای 51 گانه را رعایت نکرده*اند شامل پژو روآ*، پژو 405، پراید141، ون کاروان و پراید صبا اعلام کرد و افزود: خودروسازان تا پایان شهریورماه برای رعایت استانداردهای یادشده در این خودروها مهلت دارند. هرچند خبر اعلام شده از سوی رييس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مبنی بر ممنوعیت شماره گذاری خودروهای فاقد استانداردهای اجباری را مي*توان به فال نیک گرفت، اما وی از توقف شماره*گذاری خودروهايی خبر داده که سال*ها است لقب پرتیراژترین خودروهای داخلی را به خود اختصاص داده*اند، به همین دلیل تاکنون توقف طولانی مدت شماره*گذاری*های این خودروها امکان*پذیر نشده است، حال باید دید آیا این بار موسسه استاندارد موفق به توقف شماره*گذاری خودروهای فاقد استانداردهای 55 گانه خواهد شد یا خیر؟