PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ثروت اسدالله عسگر اولادی چقدر است؟



support
2013/03/31, 22:31
او یك آدم متشرع و مفید به اخلاق اسلامی است و در خانواده ای متدین اما كم درآمد به دنیا آمده. اولین درآمد زندگی اش را اتفاقی و از راه خرید و فروش كسب كرد. برای همین تصمیم گرفته وارد دنیای تجارت شود. او با همین یك تصمیم هم توانسته بیش از نیم قرن یكی از تاثیرگذارترین مردان اقتصاد ایران لقب بگیرد. خودش می گوید هزار و یكمین مرد ثروتمند ایران است. اما ماهناه فوریس میزان سرمایه در گردش او را حدود ۴۰۰ میلیون دلار برآورد می كند.

صادرات پسته، زیره، میگو، میوه جات خشك و خاویار و واردات شكر و لوازم خانگی مهم ترین فعالیت های اقتصادی اوست. او در بخشی از خاطراتش نقل كرده كه اولین معاملاتش با نیویورك از سال ۱۳۲۰ شروع شد؛ «نیویورك از دیرباز تاكنون بورس زیره بوده و هست. كوشش كردم و سفرهایم شروع شد و روزی رسید كه دیكته كننده قیمت زیره در جهان و ایران شدم. دوشنبه ای نبود كه بازار ادویه نیویورك كه زیره هم زیرمجموعه آن است باز شود و نرخ شركت من (حساس) كه الان ۵۱ ساله شده، روی میز نرود و معاملات شروع بشود. او به غیر از ایران، دفاتری در هامبورگ، دوبی و لندن دارد. الان هم رییس اتاق بازرگانی ایران و چین است. همین چند وقت پیش با نخست وزیر چین دیدار شخصی داشت و بعد از آن اعلام كرد و قرارداد فروش ۱۴۰ هزار تن پسته به چین را بسته. تاجر خوشنام و خوش سابقه ایرانی دارایی هایش را این گونه تقسیم كرده؛ «۲۰درصد مال خدا، ۲۰ درصد مال انفاق، ۲۰ درصد خرج خانواده ام» با ابقی پولش هم چیزی می خرد. هر چیزی كه از نظر اسلام قابل معامله كردن باشد. درباره دارایی های این مرد ثروتمند ایرانی افسانه های زیادی ساخته اند. اما خودش همه آنها را شایعه می داند و تكذیب می كند. سال ۱۳۹۲ هم از آن جهت برای مرد مهم تجارت خشكبار ایران سال ویژه ای است كه دوران مهمی را تجربه می كند. او یك روز بعد از این گفت و گو كیك تولد ۸۰ سالگی اش را فوت كرد. اما سن برای اسدالله عسگر اولادی مفهومی ندارد. او هنوز هم مثل كسی كه اولین روز است وارد بازار بازار تجارت شده، به دنبال بازارهای جدید است. هنوز هم در این سن هر روز بعد از نماز صبح به دفتر كارش می رود. مثل جوانی كه تازه وارد دنیای تجارت شده. برای بازاریابی و سمینار و نمایشگه به ههم نمایشگاه های خشكبار دنیا سر می زند. كمتر می شود نمایشگاه خشكباری در دنیا باشد و اسدالله  عسگر اولادی به عنوان ویزیتور از آن بازدید نكند.

آدریانو گالیانی (نایب رئیس باشگاه میلان) به عنوان فرد اول خشكبار اروپا لقب «شعبده باز» را به او داده، چون وقتی همه كمپانی های خشكبار دنیا در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به دلیل بحران جهانی اقتصاد، بدون استثنا خرید و فروششان كمتر بود و اغلب شان زیان می دادند، معاملات این یك نفر، حدود ۲۰ درصد رشد كرد. پیرمرد ۸۰ ساله یكی از سرشناس ترین تجار حوزه خشكبار دنیاست و بسیاری از بازرگانان سرشناس برای ورود به بازارهای جدید با او مشورت می كنند. حالا رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین منتظر ورود به سالی است كه به گفته خودش برایش یمن و بركت دارد، سالی كه او طعم ۸۰ سالگی را در آن خواهد چشید.



http://up.downallfa.com/images/7z2q7zb0rrsbgi6800.jpg