PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مهار نقدینگی باافزایش نرخ سود بانکی



support
2013/03/29, 21:00
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران نرخ سود بانکی به منزله تامین کمبود منابع مالی که فرد به کمک آن می تواند قدرت خرید امروز خود را در آینده تضمین کند.

این نرخ در واقع فرآیندی است که آحاد جامعه را برای تصمیم گیری به منظور چگونگی آن در بازارهای مختلف مالی رهنمون می سازد. اما سوال این است که آیا افزایش نرخ سود بانکی با توجه به تاثیری که بر ورود و خروج سرمایه در بازار سهام دارد، به نفع اقتصاد است یا نه؟در شرایط تعادلی افزایش نرخ سود بانکی، موجب سرازیر شدن نقدینگی از بازار سرمایه به بخش بانکی می شود که دارای سود تضمین شده برای سرمایه گذار است، واین به معنای کاهش تقاضا و افزایش عرضه در بازار سهام بوده که افت نسبی شاخص را به دنبال دارد.

اما در بلند مدت و با توجه به نرخ تورم افزایش سود بانکی به نفع اقتصاد خواهد بود، زیرا با افزایش سپرده گذاری امکان اعطای تسهیلات به شرکت های تولیدی و تخصیص بهینه منابع مالی افزایش می یابد که برآیند آن حرکت به سمت بورس اوراق بهادار خواهد بود.لازم است دولت برای روان سازی سرمایه ها به سمت بازار سرمایه و بانک ها تمهیدات کار اثری، شامل انضباط پولی ومالی را به کار گیرد.مهدی تقوی کارشناس اقتصادی اظهار داشت: افزایش نرخ سود بانکی یکی از بهترین ابزار ما برای جلوگیری از سفته بازی ارزی و راهی مطمئن به منظور بازگرداندن رونق اقتصادی است.تقوی خاطر نشان کرد: افزایش نرخ سود بانکی علاوه بر اینکه بخش بزرگی از نقدینگی سرگردان جمع آوری می شود، اعتبار مورد نیاز برای بسیاری از طرح ها و پروژه ها هم تامین خواهد شد.




http://up.downallfa.com/images/c6ky60tgufnwfi9exhfo.jpg