PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بزرگترین و سنگین ترین هلیکوپتر دنیا / تصاویر



support
2012/10/06, 08:22
آنچه در تصاویر زیر می بینید یک نفربر ملخدار است. چیزی که می تواند خمپاره انداز ۷۲۶۰ کیلوگرمی M198 را به همراه خدمه و مهمات مثل یک قالب پنیر بلند کند. او را معرفی می کنیم.هلیکوپتر Sikorsky CH-53E Super Stallion در حقیقت بزرگترین و سنگین ترین نمونه در دنیا. این بالگرد توسط صنایع هوایی Sikorsky Aircraft ساخته شده است. صنایع سیکورسکی اسب پرنده اش را به سه پیشرانه و هفت پره گردان مجهز کرد و قسمت متحرک عقب را هم ۲۰ درجه چرخاند تا قدرت مانور و بلند شدن این پرنده غول پیکر را افزایش دهد. این بالگرد اولین بار در سال ۱۹۸۱ به خدمت ارتش آمریکا در آمد و هنوز هم در نیروی دریایی مهمترین وسیله نقلیه برای جابه جایی نیرو، مهمات و تجهیزات به شمار میرود. Super Stallion در ارتش آمریکا بیشتر با نام Hurricane Maker یا طوفان ساز شناخته می شود. زیرا نیروی گریز از مرکز و جریان هوایی که این غول پرنده هنگام بلند شدن ایجاد می کند، به راحتی می تواند افراد را از جای خود کنده و به اطراف پرت کند. شفت توربوی سه گانه T64-GE-416 آنقدر توانمند است که نیروی لازم برای بلند کردن و انتقال ۵۵ سرباز با ساز و برگ کامل، یا ۱۳۶۰۰ کیلوگرم بار را تامین میکند.

اگر هم تجهیزات را به زیر هلیکوپتر آویزان کنید، می توانید وزن آنها را تا ۱۶۳۰۰ کیلوگرم افزایش دهید. یعنی اینکه یک کامیون موشک انداز هشت چرخ یا یک هلیکوپتر را به راحتی برایتان جابجا میکند. CH-53E نسبت به مدل های قبلی نیروی دریایی آمریکا به شکل قابل توجهی بهبود یافته است. سیستم انتقال نیروی آن قوی تر شده، تیغه های گردان آن از آلیاژ تیتانیوم-فایبرگلاس ساخته شده اند و به سیستم کنترل پرواز خودکار مجهز شده است. سیستم کنترل پرواز دیجیتال این هلیکوپتر از فشار بیش از اندازه خلبان به بالگرد که ممکن است باعث سقوط آن شود، جلوگیری می کند. این پرنده آهنی بیش از ۳۰ متر طول، ۸.۵ متر ارتفاع و ۱۴۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد. با این حال موتورهای قدرتمند CH-53E می توانند تا ۱۷۳ گره (یا ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت) سرعت بگیرند و مسافت تقریبی ۵۵۰ مایل دریایی (۱۰۱۸ کیلومتر) را بپیمایند. این هلیکوپتر به کاهنده های مادون قرمز ویژه ای در انتهای لوله اگزوز موتور مجهز شده که تا حد زیادی ردپای حرارتی این غول پرنده را از بین می برند. این کار تقریبا موشک های زمین به هوای دارای ردیاب حرارتی را از قفل شدن روی این بالگرد، باز میدارد و جان وی را نجات میدهد. اگر خلبان مجبور به درگیری و پاسخ به آتش دشمن باشد، دو مسلسل BMG XM218 کالیبر ۵۰ در جلو و یک مسلسل GAU-21 کالیبر ۵۰ در عقب این هلیکوپتر نصب شده اند. همچنین می توان یک موشک ضدهوایی یا دو موشک استینگر AAM هم بر روی این هلیکوپتر سوار کرد.



http://mediashare.ir/uploads/13494950411.jpg

http://mediashare.ir/uploads/13494950412.jpg

http://mediashare.ir/uploads/13494950413.jpg