PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : معرفی بهترین و بدترین خودروهای 2000 سی سی در ایران



support
2012/06/30, 21:17
تعداد خودروهای دو لیتری موجود در بازار ایران کم نیست که البته این دو لیتری ها تنها به سواری ها ختم نشده، SUV ها هم در داشتن این موتور سهم زیادی دارند. اما در این شماره ما به سراغ تمامی خودروهای سواری دو لیتری رفتیم تا بهترین آنها را بیابیم. تعداد سواری های دارای موتور با حجم دو لیتر در بازار ایران کمتر از 10 مدل است.لازم به ذکر است که منظور از همه دو لیتری های بازار در این شماره خودروهایی است که نمونه صفر کیلومتر آنها در بازار موجود است. خودروهای سواری دو لیتری کارکرده را نیز هفته آینده برایتان گزارش میکنیم. خودروهای سواری دو لیتری صفرکیلومتر بازار ایران را می توان به ترتیب قیمت از MVM530 آغاز کرد و به ترتیب هیوندای آوانته، رنومگان، هیوندای i30، کیا سراتو، مزدا3 ، رنو فلئونس، رنو اسکالا و ب ام و 320i را در این لیست جای داد. این خودروها ممکن است از نظر اندازه و کلاس با یکدیگر برابر نباشند اما موتورهای نصب شده بر روی آنها دو لیتری بوده، از این نظر با یکدیگر به رقابت می پردازند. به سراغ گرانترین آنها می رویم.



http://up.downallfa.com/images/1t6l98fb8848vslbl3f.jpg


ب ام و 320i

این خودرو در کلاس سدان های خانوادگی بزرگ نیمه لوکس قرار دارد که همان کلاس D را شامل می شود. موتور این خودرو 1995 سی سی حجم داشته که قادر است 156 اسب بخار قدرت را در 6400 دور بر دقیقه تولید کند. همچنین گشتاور این موتور 200 نیوتن متر است که در 3600 دور در دقیقه به اوج خود می رسد. ب ام و 320i قادر است در مدت زمان 8.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که برای خودرویی با وزن 1475 کیلوگرم مناسب به نظر می رسد البته داشتن گیربکس شش سرعته استپ ترونیک برای دستیابی به چنین شتابی و رسیدن به سرعت 226 کیلومتر در ساعت بی تاثیر نیست اما این خودرو در 100 کیلومتر به صورت ترکیبی حدود 8.5 لیتر بنزین مصرف میکند که البته این رقم در عمل بیشتر بوده و مصرف بالاتر را تجربه خواهید کرد این در حالی است که باک 63 لیتری این خودرو به خوبی از پس مصرف های بالاتر هم برمی آید.شاید به جرأت بتوان گفت که ب ام و 320i در میان دو لیتری های بازار ایران بهترین هندلینگ را ارائه میدهد. سواری این خودرو مثال زدنی بوده و نمیتوان با هیچ کدام از رقبا آن را مقایسه کرد البته قیمت بالای آن را نیز نسبت به رقبا نمی توان نادیده گرفت. این خودرو دارای امکانات زیادی است که هشت عدد ایربگ، ترمز ABS,DTC,CBC و قفل مرکزی با ایموبلایزر، سنسور تصادف، فرمان الکتریکی، دکمه های چندکاره برای کنترل سیستم VT، تلفن و تنظیم دریچه های هوای داخل، رادیو CD با شش بلندگو، صندلی های چرمی و پشت سری های هوشمند هنگام تصادف، تنظیم برقی آینه ها با گرمکن، شیشه بالابر جلو و عقب برقی با قطع کن، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها، مه شکن جلو و عقب، قفل نهایی، برف پاکن اتوماتیک، سنسور باران، سنسور پارک و کروز کنترل از جمله آنها هستند.یکی از برتری هایی که ب ام و نسبت به دو لیتری های دیگر دارد دیفرانسیل عقب بودن و قابلیت مانور این خودرو است که در مقابل رقیبان منحصربه فرد است. همچنین امکان انتخاب نمونه های کروک و کوپه نیز از دیگر محاسن آن به حساب می آید.


مزدا3

بعد از ب ام و و رنو، گران ترین دو لیتری بازار مزدا3 است، خودرویی که در مدل جدید خود با افزایش قیمتی باورنکردنی روبه روست و قیمت آن به 60 میلیون تومان رسیده است. موتور این خودرو 1999 سی سی حجم داشته، قادر به تولید 148 اسب بخار قدرت است که در 6500 دور بر دقیقه ارائه میدهد. گشتاور این موتور نیز 187 نیوتن متر بوده که در 4500 دور بر دقیقه به اوج خود میرسد. مزدا3 از جعبه دنده پنج سرعته تیپ ترونیک سود میبرد که عملکرد خوبی داشته، با کمترین تاخیر اقدام به تعویض دنده میکند. این خودروی 1310 کیلوگرمی قادر است در مدت زمان 9.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و تا 210 کیلومتر نیز سرعت بگیرد. مزدا3 خودروی کم مصرفی است به گونه ای که در سیکل ترکیبی حدود 8.4 لیتر در 100 کیلومتر بنزین مصرف میکند. این خودرو جزو کم استهلاک ترین خودروهای بازار است و کیفیت سواری ان نیز بالاست امکانات خوبی دارد و هندلینگ مناسب از دیگر خصیصه های آن است البته ارتفاع کم و برخورد کف این خودرو با زمین را نیز نباید فراموش کرد. این خودرو از امکاناتی همچون شش عدد ایربگ، ترمز ABS,EBD,EBA,DSC، قفل مرکزی و ریموت کنترل، سیستم قفل دوبله، ایموبلایزر، سیستم باز و بسته شدن درها و روشن شدن خودرو بدون کلید، فرمان قابل تظیم در چهار جهت، دکمه های چندکاره روی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، رادیو CD,MP3,AUX با شش بلندگو، گرمکن صندلی، تودوزی چرمی پشت سری های حساس برای سرنشینان جلو، تنظیم برقی آینه ها با گرمکن، آینه تاشوی برقی، چرخش اتوماتیک چراغ ها در پیچ ها، مه شکن جلو و عقب، کروز کنترل، مه شکن جلو عقب، برف پاکن اتوماتیک با سنسور باران، قفل نهایی، روشن شدن چراغ ها به صورت اتوماتیک و شیشه شور چراغ های جلو بهره میبرد. همچنین در دو مدل هاچ بک و سدان در دسترس است و در دو تیپ نیز به فروش میرسد.


کیا سراتو

کیا سراتو یکی از موفق ترین محصولات کیا در بازار ایران است چرا که هم در نمونه های صفر کیلومتر و هم در نمونه های کارکرده خرید و فروش آن به خوبی انجام می گیرد. نسل قبلی این خودرو نیز در بازار ایران موفق بود اما در این نسل با چهره ای جدید و زیبا راهی بازار ایران شد به طوری که مزدا3 را به واقع تهدید می کند. این خودرو نیز از موتوری به حجم 1998 سی سی سود میبرد. این موتور قادر است 156 اسب بخار قدرت تولید کرده و 194 نیوتن متر گشتاور را نیز چاشنی کار کند. قدرت موتور این خودرو بیشتر از موتور مزدا3 است اما در شتاب اولیه نمیتواند مزدا3 را مغلوب کند. این کره ای 1242 کیلوگرمی قادر است در مدت زمان 10.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد که در مقابل قدرت زیادی که دارد آمار خوبی نیست چرا که ب ام و نیز به همین توان و حتی وزن بیشتر رکورد بهتری از خود به جای میگذارد و یا مزدا3 با قدرت کمتر نیز به همین صورت. لازم به ذکر است که دستیابی به سرعت 220 کیلومتر بر ساعت برای سراتو کار بسیار ساده ای است. سراتو در سیکل ترکیبی حدود 7.8 لیتر در 100 کیلومتر بنزین میسوزاند که برای یک خودروی دو لیتری آمار خوبی به حساب می آید و در میان رقبا تا به اینجا در این زمینه موفق تر است.سراتو نیز از نظر سواری در سطح قابل قبولی قرار داشته، از فرمان پذیری و هندلینگی مناسب سود میبرد. فضای کابین آن نیز همانند طراحی بیرونی آن جذاب است و امکانات قابل قبولی را ارائه میدهد. این خودرو امکاناتی همچون 10 عدد ایربگ، ترمز ABS,EBD,BAS، قفل مرکزی، ریموت کنترل، ایموبلایزر، فرمان هیدرولیک، فرمان تلسکوپی مجهز به سنسور سرعت، تهویه مطبوع اتوماتیک، رادیوCD,USB,AUX,IPOD، چنجر ششتایی، گرمکن صندلی های جلو، پشت سری های فعال هنگام تصادف، تنظیم برقی آینه ها با گرمکن، شیشه بالابر جلو عقب برقی، سانروف دو حالته، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها، مه شکن جلو، سنسور پارک و کروز کنترل را ارائه میدهد. سراتو نیز در دو نمونه کوپه و سدان در دسترس قرار دارد که نمونه کوپه آن قیمت بیشتری دارد این در حالی است که از نظر فنی با یکدیگر کاملاً برابرند.


هیوندای i30

هیوندای i30 یک هاچ بک کره ای در بازار ایران است که می توانست به واسطه داشتن چهره ای جذاب موفق باشد اما به دلیل داشتن قیمتی بالا همچنین امکانات کم نتوانست آن طور که باید موفق ظاهر شود. موتور این خودرو 1975 سی سی حجم دارد و قادر است 143 اسب بخار قدرت را در 6000 دور بر دقیقه ارائه دهد همچنین گشتاور تولیدی این موتور 186 نیوتن متر در 4600 دور بر دقیقه است.i30 از گیربکس چهار سرعته اتوماتیک بهره میبرد که عملکرد خوبی نداشته و تعویض دنده ها در آن به کندی صورت می گیرد به همین دلیل این خودرو از حالت ایستاده تا سرعت 100 کیلومتر را در 11.2 ثانیه طی میکند که آمار خوبی برای خودرویی با چنین قیمت و حجم موتوری به حساب نمی آید. مصرف سوخت آن نیز با توجه به داشتن تاخیر در تعویض دنده ها بالاست و در سیکل ترکیبی حدود 9 لیتر در 100 کیلومتر بنزین مصرف میکند.وزن این هاچ بک کره ای 1400 کیلوگرم بوده و میتواند به سرعت 205 کیلومتر بر ساعت نیز برسد. i30 از تودوزی پارچه ای برخوردار است که برای خودرویی با این قیمت به هیچ وجه مناسب نیست این خودرو در بازار دست دوم نیز آن طور که باید موفق نیست. امکانات این خودرو شامل 10 عدد ایربگ، ترمز ABS,ESP,EBD، ریموت کنترل و دزدگیر، دکمه های کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، رادیو CD,MP3,AUX,IPOD با شش بلندگو، تنظیم برقی آینه ها با گرمکن، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، سانروف، مه شکن جلو، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغها، سنسور پارک و کروز کنترل میشود. این خودرو با توجه به داشتن بدنه ای کوچک نسبت به همکلاسان برای رانندگی شهری مناسب است. لازم به ذکر است که کیفیت ادوات کابین مناسب نیست ولی طراحی مناسبی دارد.


رنو مگان

رنو مگان یک خودروی مونتاژ داخلی است که توسط شرکت پارس خودرو روانه بازار میشود. این خودرو از موتوری به حجم 1998 سی سی بهره میبرد. موتوری که قادر به تولید 132 اسب بخار قدرت در 6000 دور بر دقیقه است و گشتاور 188 نیوتن متری را در 4250 دور بر دقیقه ارائه میدهد. همان طور که مشاهده میکنید قدرت این موتور در میان رقبا از همه کمتر است و اوج این ضعف را زمانی میتوان دید که پشت فرمان مگان نشسته اید چرا که عملکرد گیربکس چهار سرعته تیپ ترونیک این خودرو به قدری ضعیف است که شما را ناامید میکند. این خودروی 1370 کیلوگرمی قادر است تا در مدت زمان 12 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و تا 195 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. مگان یک خودروی خانوادگی مناسب است که هم از لحاظ هندلینگ و هم از لحاظ نرمی و قدرت ترمزگیری در سطح خوبی قرار دارد اما شتاب ضعیف آن به سادگی همه این محاسن را تحت تاثیر قرار میدهد. این خودرو به اعلان کارخانه حدود 8.2 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی بنزین مصرف دارد. مگان دارای امکاناتی همچون دو عدد ایربگ، ترمز ABS,EBA,EBV، قفل مرکزی، کارت هوشمند رنو با روشن شدن بدون کلید، فرمان الکتریکی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، رادیو CD، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، آینه های برقی، مه شکن جلو و سنسور باران است.


هیوندای آوانته

این خودروی کم استهلاک کره ای به پایان عمر خود در ایران نزدیک میشود چرا که زمزمه های توقف تولید آن به گوش میرسد خودرویی که به عنوان یکی از بی آزارترین و کم استهلاک ترین خودروهای تولید داخلی معروف بود. این خودرو از موتوری به 2000 سی سی برخورداراست که قادر است 140 اسب بخار قدرت را در 6000 دور بر دقیقه تولید کند و گشتاوری معادل 182 نیوتن متر در 4500 دور بر دقیقه ارائه دهد.آوانته از جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک بهره میبرد که زیاد هم در تعویض دنده ها سریع نیست. این خودرو قادر است در مدت زمان 9.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد که برای خودرویی با 1280 کیلوگرم آنقدرها هم سخت نیست همچنین میتواند تا 204 کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد. آوانته خودروی کم مصرفی است به نحوی که در سیکل ترکیبی 7.6 لیتر در 100 کیلومتر بنزین مصرف میکند. این خودرو در داخل کابین از موادی بی کیفیت برخوردار است که برای خودرویی با این قیمت مناسب نیست همچنین امکانات این خودرو نیز نسبت به رقبا از همه کمتر است آوانته از هندلینگ مناسبی برخوردار است و خیلی دیر به دیر روانه تعمیرگاه میشود امکانات این خودرو در دو عدد ایربگ، ترمز ABS,EBD، قفل مرکزی با کنترل از راه دور، رادیو CD، شیشه بالابرهای برقی، آینه های برقی و مه شکن جلو خلاصه میشود و میتوان این خودرو را ضعیف ترین خودرو از نظر امکانات در میان رقبایش دانست.



MVM 530

خودروهای چینی هم به رقابت راه یافتند. این خودرو اولین سدان دو لیتری چینی در بازار ایران است که توسط مدیران خودرو راهی بازار میشود خودرویی که از موتور1971 سی سی بهره می برد. این موتور قادر است 139 اسب بخار قدرت را در 5750 دور بر دقیقه تولید کند و گشتاور 182 نیوتن متری را در 4500 دور بر دقیقه ارائه میدهد.MVM530 از سواری بسیار نرمی نسبت به رقبا برخوردار و قادر است در مدت زمان 13 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که دلیل این موضوع را می بایست در گیربکس پنج سرعته دستی آن جستوجو کرد چرا که ضرایب دنده بلند بوده و تعویض دنده دیر انجام میگیرد. این خودروی 1290 کیلوگرمی میتواند تا 185 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. مصرف سوخت این خودروی چینی مناسب است به طوری که در سیکل ترکیبی حدود 7.9 لیتر در 100 کیلومتر بنزین مصرف میکند. این خودرو ظاهری متفاوت با دیگر خودروها دارد ولی در داخل کابین طراحی خوبی داشته و از امکانات مناسبی نیز سود میبرد که شامل دو عدد ایربگ، ترمز ABS,EBD، ایموبلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم پخش MP3,USB، با شش بلندگو، صندلی تاشوی عقب، شیشه بالابرهای برقی، آینه های برقی، سانروف برقی، مهشکن جلو و عقب، تنظیم برقی چراغ های جلو، صندلی های چرمی، سنسور دنده عقب و کامپیوتر سفری میشود.


رنو اسکالا

رنو اسکالا خودرویی در کلاس هاچ بک های کو چک است که از موتوری دو لیتری با 143 اسب بخار قدرت بهره میبرد. این خودرو دارای گیربکس CVT بوده که با کمک این گیربکس سواری نرم به همراه مصرف سوخت پایین را در اختیار شما قرار میدهد 10.4 ثانیه زمان نیاز است تا اسکالا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد. قیمت این خودرو هنوز به صورت دقیق اعلام نشده است ولی پیش بینی میشود که با قیمتی در حدود 80 میلیون تومان عرضه شود. این خودرو رقبای سرسختی در بازار دارد که یکی ژاپنی و دیگری از کره جنوبی است. مزدا3 که خودرویی پرفروش در بازار ایران بوده و با موتوری دو لیتری 147 اسب بخار قدرت تولید میکند که بیشتر از اسکالا است و همچنین با توجه به خدمات پس از فروش گسترده مزدا و استهلاک پایین تر خودروهای مزدا، باید دید که اسکالا میتواند با این قیمت گران حریف این ژاپنی شود یا خیر؟ در سوی دیگر اما هیوندای I30 قرار دارد که با موتور دو لیتری خود قادر است 143 اسب بخار قدرت تولید و دارای قیمتی در حدود 52 میلیون تومان است. این خودرو نیز توانسته تاکنون سهم خوبی در بازار داشته باشد و با توجه به محبوبیت محصولات هیوندای در ایران و همچنین گستردگی خدمات پس از فروش و امکانات مناسب رنو اسکالا قطعاً روزهای سختی را پیش رو خواهد داشت.


رنو فلوئنس

خودرویی در کلاس سدان های خانوادگی کوچک است. کلاسی که در آن کیا سراتو و مزدا3 سدان از پر فروش ترین ها هستند البته خودروی MG550 را نیز نباید فراموش کرد. فلوئنس از پیشرانه مشترکی با اسکالا سود برده و از نظر فنی کاملاً شبیه به اسکالاست خودرویی که در نگاه اول بیشتر به سدان بزرگ در کلاس D شبیه است چرا که فرم بدنه آن کمی کشیده تر از رقباست. این خودرو در حال حاضر با قیمتی در حدود 53 میلیون و 900 هزار تومان پیش فروش میشود که از رقبا گرانتر است این در حالی است که سراتوی دو لیتری با 153 اسب بخار قدرت و طراحی خوب خود توانسته سهم بزرگی از بازار را تصاحب کند و با قیمتی در حدود 48 میلیون تومان در بازار خرید و فروش میشود. مزدا3 نیز که خود در بازار با مشکل گرانی بیش از حد مواجه شده است به مراتب قیمتی کمتر از این فرانسوی دارد که این موضوع قطعاً کار را برای فلوئنس سخت تر خواهد کرد.