PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : سپاه پاسداران جای خودروسازان را می گیرد !



support
2011/10/15, 17:55
براساس آخرین اخبار منتشر شده، بنیاد تعاون سپاه نخستین مركز آزمون جادهای خودرو را در كشور میسازد. این مركز قرار است در حد فاصل بین فرودگاه امام (ره) و حسن آباد قم در زمینی به مساحت 900 هكتار ساخته شود و بنیاد تعاون سپاه كلیه هزینه های احداث این زمین را تامین خواهد كرد.



http://up.downallfa.com/images/znaqebmus1ioyi5hy3y0.jpg



به گفته رئیس سازمان استاندارد، مركز آزمون جاده ای برای سپاه توجیه اقتصادی داشته و سپاه سهام دار اصلی این مركز خواهد بود.سپاه در حالی احداث نخستین مركز آزمون جادهای خودروها را در كشور بر عهده گرفته كه وظیفه اصلی در این زمینه متوجه شركتهای خودروسازی كشور بود. با این وجود خودروسازی داخلی طی چند سال اخیر ترجیح داده اند محصولات خود را برای آزمون به خارج ارسال كنند.بحث احداث نخستین مرکز آزمون جاده ای خودرو در کشور از چند سال پیش مطرح شد و حتی شرکتی نیز با سهامداری خودروسازان داخلی برای ساخت این مرکز ایجاد شد، اما خودروسازان هر بار از زیر بار ساخت این مرکز شانه خالی كردند.

موسسه استاندارد پیشتر سهام داران و شرکتهای خودروسازی داخلی را تهدید کرده بود که اگر اقدام به ساخت مرکز آزمون جاده ای نکنند، این سازمان از راه های دیگری این کار را انجام خواهد داد.رئیس سازمان استاندارد به نقل از استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرده بود که یک سرمایه گذار بخش خصوصی حاضر شده در ساخت نخستین مرکز آزمون جاده ای خودرو در کشور سرمایه گذاری کند و این استان نیز حاضر است زمین مورد نیاز این مرکز را تامین کند. در عین حال با معاونت برنامه ریزی و نظارت راه بردی ریاست جمهوری نیز درباره احداث مرکز آزمون جاده ای مکاتبه و قرار شده بود در صورتی که این مرکز تا پایان سال جاری ساخته نشود، در بودجه سال 1391 اعتبار احداث این مرکز در نظر گرفته شود. البته با ورود سپاه عملا احداث مركز آزمون جاده ای در استان آذربایجان شرقی منتفی شد.

قبل از رئیس موسسه استاندارد هم مدیرعامل سابق شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از شروع پروژه مرکز آزمون جاده ای خودرو در منطقه حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری در 45 کیلومتری تهران خبر داد و گفته بود که کنسرسیومی متشکل از خودروسازان کشور و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به نمایندگی از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تشکیل شده تا این مرکز در زمینی به مساحت حدود 850 هکتار راه اندازی شود.
آزمون تصادف یکی از آزمون های 55 گانه ایمنی خودرو بوده که قرار است این آزمون مهم در نخستین مرکز آزمون جاده ای کشور به همراه سایر آزمون های دیگر انجام شود. بحث ایجاد مرکز آزمون جاده ای از سال 1382 مطرح شد، اما مشکلاتی در زمینه تامین زمین مناسب اجرای آن را به تاخیر انداخت.

قرار است در مرکز آزمون جاده ای خودرو، آزمون دوام خودرو در شرایط گوناگون از پیست های سرعت گرفته تا انواع پیچ های مختلف، شیب های متفاوت با سطوح متعدد جاده ای مورد ارزیابی قرار گیرد. ضمن اینکه طبق روال معمول در دنیا خودرویی که در این مرکز مورد آزمایش قرار میگیرد کاملا استتار شده وارد آن منطقه شده و آزمایش میشود.



شنبه 23 مهرماه 90