PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : معرفی پرشکایت ترین و پررضایت ترین محصولات ایران خودرو



support
2011/10/11, 01:44
گروه خودرو - اگرچه کمی دیر، اما ایران خودرویی ها بالاخره حاضر شدند با برگزاری نشستی خبری به ابعاد میزان رضایت مشتریان از عملکرد خود در حوزه های «کیفیت»، «فروش» و «خدمات پس از فروش» بپردازند و «آمار» بدهند.کاهش تقاضا و ثبت بیشترین شکایت برای پژو روآ، ادامه تولید وانت پیکان و مکانیزه تر شدن سیستم ارتباط با مشتریان ایران خودرو، مهمترین نکات نشست خبری دیروز بود.



http://up.downallfa.com/images/2deqv83j8r86fi6hwun.jpg



هر چه ميخواهد دل تنگت بگو

ایران خودرویی ها در شرایطی دیروز مدیر ارتباط با مشتریان خود را به جمع خبرنگاران آوردند که وی از مکانیزه تر شدن سیستم پاسخگویی شرکت و رضایت 75 درصدی مشتریان صحبت به میان آورد. غلامرضا حاجی خانی، با بیان اینکه روزانه دو هزار تماس با مرکز تماس ایران خودرو برقرار میشود، افزود: مشتریان ایران خودرو میتوانند با شماره تماس 09644 پیشنهادات یا نظرات خود را به گوش مدیران این شرکت برسانند. حاجیخانی تحلیل اطلاعات مرتبط با مشتریان در مورد کیفیت محصول، فروش و خدمات پس از فروش و ارائه بازخوردها به مدیران را از جمله وظایف بخش مدیریت ارتباط با مشتریان ایران خودرو عنوان کرد و گفت: ایران خودرو با ایجاد این مرکز تماس، به نوعی تخت هاي سفید رنگ را مهیا کرده تا مشتریان هرچه دوست دارند، در آن بنویسند و فرصتی باشد که راحت تر با ما در ارتباط باشند. به گفته وی در طول سالهای 80 تا 89 حدود 5 میلیون و 900 هزار دستگاه خودرو توسط ایران خودرو تولید شده که حداقل باید به بیش از 5 میلیون مشتری خدمات ارائه شود. مدیر ارتباط با مشتریان ایران خودرو در ادامه از کاهش 62 درصدی زمان رسیدگی به شکایات مشتریان خبر داد و گفت: شکایات از کیفیت رنگ محصولات و شکایات مربوط به تاخیر در پرداخت سود ناشی از تاخیر تحویل نیز به ترتیب 31 و 61 درصد کاهش یافته است. وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه حجم از تماسها و فعالیت های مرکز تماس ایران خودرو به انتشار و پیگیری فراخوانها مربوط میشود، افزود: بخشی از کار مرکز تماس ایران خودرو به موضوع فراخوان مربوط میشود اما این طور نیست که حجم قابل توجهی از تماسها به این مساله اختصاص داشته باشد. حاجی خانی ادامه داد: مرکز ارتباط با مشتریان فرصتی مناسب را برای بهبود کمی و کیفی ایران خودرو فراهم مي آورد و مثل وبلاگی است که مشتریان ميتوانند هرچه خواستند در آن بنویسند و ما نیز ترسی از این موضوع نداریم. به گفته وی، ایران خودرو برخی عیوب محصولات خود را مانند بروز مشکل در گیربکس روآ، به واسطه همین مرکز ارتباطات متوجه شده است.


روآ پر شکایت ترین

اظهارات مدیر ارتباط با مشتریان ایران خودرو سبب شد تا بخشی از پرسش های خبرنگاران به این سمت برود که طبق آمار، پرشکایتترین و پررضایت ترین محصولات ایران خودرو کدامند و نارضایتی مشتریان، بیشتر به کدام بخشها مربوط ميشود. هرچند حاجی خانی پاسخ هایی کلی به این پرسش ها داد و عنوان کرد «حضور ذهن» لازم را ندارد، اما بالاخره با اصرار خبرنگاران، وی روآ را پرشکایت ترین و سوزوکی گرندویتارا را پررضایت ترین محصولات ایران خودرو دانست. حاجی خانی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده از طریق مرکز ارتباط با مشتریان ایران خودرو بیشترین ثبت رضایت مندی به سوزوکی اختصاص دارد و اطلاعات مربوط به میزان رضایت مندی مشتریان از سایر محصولات نیز به زودی اعلام خواهد شد. وی تاکید کرد: در موضوع بررسی شکایات مشتریان عوامل مختلفی دخیل است که با توجه به این عوامل بیشترین شکایات به خودروی روآ اختصاص دارد. از سوی دیگر عبدالله بابایی مدیر ارتباطات و قائم مقام فروش ایران خودرو نیز در پاسخ به این پرسش که تقاضا برای کدام محصولات شرکت کاهش یافته، گفت: طبق آمار میزان تقاضا برای پژو روآ پایین آمده که این موضوع البته به خاطر انتشار اخبار متناقض درباره شماره گذاری یا تعلیق روآ بوده است. وی همچنین در مورد کاهش تیراژ پژو پارس و پژو 405 نیز عنوان کرد که این کار در راستای مدیریت بازار و با میل خود ایران خودرو انجام شده است. مدیر ارتباطات ایران خودرو در ادامه به این گفته خبرنگاران که بخشی از مشتریان شکایات خود را از ایران خودرو، به رسانه ها منتقل ميکنند نیز این گونه واکنش نشان داد که در آینده مرکز ارتباط با مشتریان ایران خودرو با برخی رسانه ها لینک داده خواهد شد.


تولید وانت پیکان ادامه دارد

اما در حالی که یکشنبه گذشته رییس سازمان استاندارد به ایران خودرو در مورد ادامه تولید وانت پیکان هشدار داد، قائم مقام فروش ایران خودرو در نشست خبری دیروز بر تداوم تولید این محصول تاکید کرد. بابایی در پاسخ به این پرسش که آیا با وجود توقف شماره گذاری وانت پیکان هنوز تولید این خودرو ادامه دارد یا خیر؟ گفت: تولید وانت پیکان همچنان ادامه دارد و فروش این خودرو نیز در حال انجام است. وی تصریح کرد: یک سری از تاییدیه ها برای تولید وانت پیکان از موسسه استاندارد دریافت شده و امیدواریم بقیه تاییدیه ها نیز اخذ شود. بابایی افزود: برای اخذ بقیه تاییدیه ها در حال مذاکره هستیم. گفته های وی در شرایطی است که رییس سازمان استاندارد به ایران خودرو هشدار داده در صورت ادامه تولید وانت پیکان، امکان دارد این محصول روی دست آنها بماند. وانت پیکان که ارزانترین و یکی از محصولات پرفروش ایران خودرو به حساب ميآید، چندی پیش به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم، با توقف شماره گذاری روبه رو شد و هنوز هم بلاتکلیف است.



سه شنبه 19 مهر 1390