PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : قیمت خودروهای وارداتی تا 15 درصد کاهش می یابد / مهرماه 90



support
2011/10/05, 11:52
کارشناسان و فعالان بازار خودرو این نوید را می دهند که ظرف چند ماه آینده آشفتگی و افزایش افسارگسیخته قیمت ها در بازار خودروهای وارداتی متوقف شده و این بازار رنگ آرامش و ثبات را خواهد دید.


http://up.downallfa.com/images/aragrmyyeo8mls7xck9.jpg


طی دو سال اخیر توقف ثبت سفارش خودرو و بر هم خوردن تعادل بازار، افزایش چشمگیر قیمت خودروهای واداتی را به دنبال داشت به طوری که نمودار قیمت برخی خودروها روزانه و گاهی هم لحظه ای تغییر می کرد.این امر باعث آشفتگی و تعیین قیمت سلیقه ای در بازار خودروهای وارداتی شد به گونه ای که بهای برخی از این محصولات در بازار آزاد به دو برابر قیمت این خودروها در نمایندگی ها رسید.اگر چه روند رو به رشد قیمت ها در بازار خودروهای وارداتی مدتی است که متوقف شده اما این خودروها کماکان با قیمت های کاذب و غیرواقعی به فروش می رسند.

یکی از کارشناسان بازار خودرو با بیان اینکه برای عادی شدن وضعیت بازار خودروهای وارداتی حداقل سه ماه زمان لازم است، اظهار داشت: به دلیل طولانی بودن پروسه واردات و زمان بر بودن ترخیص خودرو هنوز بازار خودروهای وارداتی به حالت عادی بازنگشته و این بازار همچنان با حباب قیمتی روبروست.جلال ریخته گر قدیمی با اشاره به اینکه باز شدن سایت ثبت سفارش خودرو تاثیر خود را طی دو سه ماه آینده بر بازار خواهد گذاشت، ادامه داد: اگرچه سایت ثبت سفارش باز شده اما هنوز خودرویی به بازار نرسیده تا بتواند پاسخگوی تقاضای انباشته شده بازار وارداتی ها باشد و روند بازار را تغییر دهد.

وی با اشاره به ایجاد یک شکاف پنج درصدی بین عرضه و تقاضای حاکم بر بازار خودروهای وارداتی، ادامه داد: تا زمانی که این شکاف بر طرف نشود بازار به حالت عادی باز نخواهد گشت و کاهش قیمت محسوسی در این بازار مشاهده نخواهد شد.ریخته گر قدیمی با بیان اینکه در حال حاضر بازار خودروهای وارداتی در رکود به سر می برد، ادامه داد: آشفتگی بازار و قیمت گذاری های سلیقه ای باعث شده بسیاری از متقاضیان از حالت بالقوه به بالفعل درآیند و منتظر کاهش قیمت ها و ورود خودروهای مدل جدید بمانند که این روند تا ثابت شدن وضعیت بازار ادامه خواهد داشت.
به گفته وی، 80 درصد از خریداران خودروهای وارداتی منتظر تغییرات قیمتی در بازار هستند که این امر افت تقاضا در این بازار را به دنبال داشته است.

این کارشناس بازار خودرو اذعان داشت: درصورت افزایش عرضه و ورود خودروهای جدید به بازار، قیمت خودروهای وارداتی طی دو ماه آینده 10 تا 15 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.



چهارشنبه 13 مهر 1390