PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : قیمت خودروهای وارداتی همچنان کاذب است + قیمت خودروهای موجود در بازار



support
2011/09/29, 01:19
گروه خودرو- اگرچه با تصویب کمیته قیمت گذاری، برخی خودروهای داخلی با افزایش قیمت در نمایندگی ها مواجه شدند، اما آن طور که خبر ميرسد، این موضوع هنوز چندان تاثیر خود را بر بازار نگذاشته است.



http://up.downallfa.com/images/afx7g7etvygqjal1p47m.jpg



به گفته نمایشگاه داران خودرو پایتخت، بیشتر خودروهای داخلی، هفته جاری را با تثبیت قیمت به انتها رساندند و تنها در چند مورد، تغییر و تحولاتی رخ داد.

از آن سو در بازار وارداتی ها نیز تنها چند خودرو با نوسان قیمت روبه رو شدند و این در حالی است که کارشناسان هنوز هم این بازار را حبابی ميدانند. به اعتقاد آنها محدویت واردات و عرضه خودروهای خارجی طی یک سال و نیم گذشته، تعادل بازار این خودروها را به هم زده و سبب شده قیمت ها به شکلی کاذب و غیر واقعی افزایش یابد.

به عنوان مثال، هم اکنون قیمت کیااسپورتیج در نمایندگیها حدود 54 میلیون تومان است، اما مشتریان باید برای خرید آن از بازار آزاد، 78 میلیون تومان هزینه کنند. در واقع قیمتی که هم اکنون برای بیشتر خودروهای وارداتی در بازار منظور ميشود، حبابی است و اگر عرضه آنها کم نميشد، قطعا با این قیمت ها در بازار روبه رو نبودیم. هرچند با توجه به تسهیل نسبی ورود خودروهای خارجی و تغییرات احتمالی در قانون واردات، مشکل عرضه این نوع خودروها تا حدی حل خواهد شد، اما تاثیر این موضوع بر بازار، قطعا چند ماه طول خواهد کشید. با این حساب، بعید به نظر ميرسد حباب بازار خودروهای وارداتی به این زودی ها شکسته شده و قیمت ها در آن واقعی شود. اما به بازار برویم و ببینیم اوضاع قیمت خودروهای خارجی به چه شکل است. به گفته فعالان بازار، هم اکنون هیوندایی IX55 با قیمتی معادل 83 میلیون تومان خرید و فروش ميشود و جنسیس نیز 89 میلیون تومان قیمت دارد. سوناتای 2012 نیز 67 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش ميشود و هیوندایی آزرا هم 68 میلیون تومان قیمت دارد. در بین مدل های تویوتا نیز یاریس صندوقدار 38 میلیون تومان به فروش ميرسد و کرولای GLI نیز 54 میلیون تومان قیمت دارد.

کمری GLX نیز 59 میلیون و 900 هزار تومان خرید و فروش ميشود. از بازار تویوتا اوریون نیز خبر ميرسد که خودرو 71 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین لکسوس RX نیز که به یک باره افزایش قیمت را تجربه کرد، در حال حاضر 150 میلیون تومان خرید و فروش ميشود. لندکروز و پرادو نیز به ترتیب 128 و 112 میلیون تومان به فروش ميرسد.
در بین محصولات کیاموتورز نیز موهاوی با قیمتی برابر با 80 میلیون تومان به فروش ميرسد و اپتیما هم 48 میلیون تومان قیمت دارد. سراتو نیز با قیمتی معادل 47 میلیون تومان خرید و فروش ميشود.


ریو گران شد، پارس ارزان

اما آن طور كه از بازار خودروهای داخلی خبر ميرسد، اين هفته ریو 300 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و 15 میلیون و 300 هزار تومان به فروش رسید.
تندر-90 ایران خودرو نیز 200 هزار تومان گران شد و قیمت آن به 16 میلیون و 100 هزار تومان افزایش یافت. تندر E1 ایران خودرو نیز قیمتی برابر با 15 میلیون تومان دارد. همچنین مگان نیز با افزایشی 200 هزار تومانی، 36 میلیون و 400 هزار تومان خرید و فروش ميشود.

از سوی دیگر، پژو 206 تيپ 2 قيمتي برابر با 15 ميليون و 600 هزار تومان دارد و تيپ 6 نيز كه از گيربكس اتومات بهره ميبرد،
20 ميليون و 600 هزار تومان به فروش ميرسد. پژو 207 آي دنده اي هم اكنون 19 میلیون تومان خريد و فروش ميشود و مدل اتومات آن نیز 22 میلیون و 300 هزار تومان خرید و فروش ميشود.
همچنین ماکسیما نیز 45 میلیون و 500هزار تومان در مدل اتوماتيك خود قیمت دارد. سوزوکی گرند ویتارا نیز در مدل کلاس 8 و اتومات خود، 57 میلیون و 500 هزار تومان به فروش ميرسد که این موضوع از افت قیمت یک میلیون تومانی آن در بازار حکایت ميکند.




پنجشنبه 7 مهرماه 1390