PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بوگاتی ویرون لربلانس 2011 خودروی هزاره سوم



support
2011/08/06, 13:58
بوگاتی ویرون لربلانس 2011 خودروی هزاره سوم


http://up.downallfa.com/images/e1mucxoy35qxzx2q8w.jpg


فرید باعث: بوگاتی ویرون یک خودروی گرن توریسمو موتور وسط است. گرن توریسمو یا در اصطلاح GT اصطلاحی است که به خودروهای با بازده بالا و طراحی شده برای طی کردن مسافتهای طولانی، اطلاق میشود. هر خودرویی با این مشخصات جیتی خوانده میشوند ولی شکل سنتی و رایج آنها خودروهای دو در کوپه دو صندلی است که ۴ صندلی هم میتواند باشد. این خودروها با خودروهای ورزشی فرق دارند ولی در دستهبندی مسابقات رالی جیتی به عنوان خودرو ورزشی جی تی شناخته میشوند.

موتور وسط هم اصطلاحی است مربوط به صنعت خودروسازی که عبارتست از قرارگیری موتور خودرو مابین محورهای جلو و عقب یک خودرو. تیم طراحی یک خودرو در هنگام طراحی پیکربندی سامانه انتقال نیرو خودرو، تصمیم میگیرند که بر اساس کاراییها و فعالیت های پیش بینی شده برای خودرو و همچنین موتور درنظرگرفته شده برای آن، موتور را در کدام قسمت شاسی خودرو تعبیه کنند. از آنجا که موتور خودرو سنگین ترین جزء سیستم انتقال قدرت هر خودرویی است، قرار گرفتن آن در میانه شاسی خودرو یکی از بهترین شیوه های برقراری تعادل خودرو در عبور از جاده است. موقعیت دقیق طولی و ارتفاعی قرارگیری موتور و متعلقات آن به ماکزیمم شیب عرضی مجاز جاده برای این خودرو، تاثیر بر روی نیروی موثر ترمز، کوپل واژگون کننده، گرانیگاه کل خودرو، نیروهای اینرسی و نیروهای واکنشی که از طرف جاده بر چرخها و سپس سایر اجزای خودرو وارد میآید، بستگی دارد. هر اندازه که موتور و متعلقاتش به گرانیگاه کل خودرو نزدیکتر باشد، ممان اینرسیهای اضافی کمتری در خودرو پدید میآید که تاثیر مستقیمی بر هندلینگ خودرو دارد. مزیت دیگر این چیدمان را در کاهش فرسایش لاستیکها نسبت به دو وضعیت دیگر قرارگیری موتور است. در این حالت چون وزن موتور بین چهار چرخ تقسیم شده است، کمترین میزان فرسایش بر روی چرخها وجود دارد.



http://up.downallfa.com/images/4tfmcdh8t9n2t0zyay8.jpg



این مقدمه ای بود برای آشنایی با تکنولوژی ساخت بوگاتی که بوسیله شرکت بوگاتی در فرانسه تولید میشود.در سال 2011 این شرکت دست به ساخت مدل ویرون لربلانس با طراحی شگفت انگیز زد.نام ویرون از پیر ویرون که قهرمان مسابقه ۲۴ ساعته مردان در سال ۱۹۹۳ با ماشین بوگاتی بود، گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری این شرکت فقط 60 عدد در جهان از این مدل وجود دارد که با قیمت پایه ۱میلیون و 650هزار یورو به فروش می رسد.

لربلانس دارای موتور 16 سیلندر با حجم 8000 سی سی قدرتی معادل 1235 اسب بخار و نیرویی معادل 1565 نیوتن متر در دقیقه گشتاور تولید می کند.این قدرت باور نکردنی موجب شده که لقب قوی ترین وگران قیمت ترین خودروی جهان نام گرفته است.شتاب اولیه این مدل از صفر تا صد کیلومتر تنها در2.44 ثانیه است و حد اکثر سرعتش 430 کیلومتر در ساعت است.این مدل که توانسته رکورد پر سرعت ترین خودروی جهان که متعلق به بوگاتی ویرون EB است را بشکند.لربلانس دارای جعبه دنده 7 سرعته با نام DSG است که دارای چرخ دنده های سبک است.



همچنین شاسی لربلاس از فیبر کربن ساخته شده تا خودرو در سرعت بالا بر شدت باد غلبه کند و مانند هواپیما از روی زمین کنده نشود.بخش فیبر کربن بوگاتی در اتریش ساخته می شود ودر کشور آلمان رنگ می شود و در فرانسه موتور با اتاق مونتاژمی شود.نقوش بده توسط طراحان و هنرمندان ایتالیایی طراحی شده است که این طرح روی بدنه استیل این مدل زیبایی خاصی به این خودرو داده است.تکنولوژی بوگاتی آن را معروف به خودروی هزاره سوم کرده است.این خودرو قوی ترین سوپر اسپرت خیابانی جهان است.