PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : خودروهای کُره ای سلطان بلامنازع بازار خودرو ایران



support
2011/06/07, 20:24
کُره ایها سلطان بلامنازع بازار خودرو ایران


http://www.persiankhodro.com/news_images/th_b1_image_news_3780.jpg


خبر آزاد شدن واردات خودرو به ایران میتواند خبر خوبی برای خودروسازان كره یی تلقی شود.
به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، شركتهای خودروسازی كره جنوبی و در راس آنها هیوندای موتور و كیاموتورز برخلاف دیگر خودروسازان خارجی طی سالهای اخیر حضور فعالی در بازار خودرو ایران داشته و توانسته اند تا حدود زیادی هم نظر مشتریان ایرانی را به سمت خود جلب كنند.


براساس آخرین آمار منتشر شده، نمایندگی های فروش شركتهای خودروسازی كرهیی در ایران سهمی معادل دو درصد از بازار خودروی سواری كشورمان را در اختیار دارند كه بیشترین سهم در میان خودروسازان خارجی فعال در ایران محسوب میشود.

هم اكنون شركتهای هیوندای و كیا به طور جداگانه دارای نمایندگیهای فروش و خدمات پس از فروش در ایران بوده و این دو شركت كرهیی توانسته اند گوی سبقت را در بازار ایران از رقبای ژاپنی، آلمانی و حتی چینی خود بربایند.
اگرچه شركت كیا سال قبل در اقدامی عجولانه اعلام كرد كه صادرات خود را به ایران تحت فشارهای بین المللی متوقف میكند، اما شركت هیوندای این رویه را دنبال نكرد و سال گذشته نیز كه واردات انواع خودرو به كشور رشد نشان داد، باز هم كره ییها بیشترین سهم را در واردات خودرو به كشورمان داشتند.

از سوی دیگر این روزها محصولات مختلف خودروسازان كره مورد توجه طبقه متمول جامعه ایرانی قرار گرفته است. اگر این روزها در خیابانهای تهران قدم بزنید، بعید است كه یكی از مدل خودروهای كرهیی مانند جنسیس، آزرا، سوناتا، i30، i20، سانتافه، ix35، آوانته، ورنا، اپیروس، اپتیما و سراتو را نبینید.

از سوی دیگر كوچكترین خودروساز كره یعنی سانگ یانگ نیز سابقه ی نسبتا طولانی در بازار خودرو ایران دارد. موسو، كوراندو، ركستون و چیرمن معروف ترین محصولات سانگ یانگ كرهیی در بازار خودرو ایران محسوب میشوند.
دیروز اعلام شد كه امكان ثبت سفارش كلیه خودروهایی كه سابقه ورود به ایران را دارند، فراهم شده و در یك كلام واردات خودرو به ایران خیلی راحتتر شده است. با این وصف از این پس باید منتظر هجوم هرچه بیشتر خودروهای كرهیی به ایران در غیاب رقبای دیگر باشیم.
از سوی دیگر این در حالی است كه در قانون ارتقای كیفیت خودرو و سایر تولیدات صنعتی كه خرداد پارسال كه با هدف نظارت بر كلیه ی كالاهای تولید داخل و وارداتی در مجلس تصویب شد، خودروسازان ملزم به طراحی و تولید سه پلتفرم جدید تا سال 1395 شدهاند. حال باید دید كه آیا شرایط جدید باعث تسریع دستیابی خودروسازان داخلی به اهداف قانون بالا خواهد شد یا اینكه برای آنان دردسرساز خواهد شد.

parsa8
2011/06/07, 22:13
باز از چینی بهتره _+)*