PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : افزایش 8 تا 10 درصدی قیمت لاستیك و روغن موتور خودرو



محمد رضایی
2011/06/01, 21:18
با چند ماه تاخیر تصویب شد

افزایش 8 تا 10 درصدی قیمت لاستیك و روغن موتور خودرو


http://www.persiankhodro.com/news_images/th_b1_image_news_3693.jpg


پرشین خودرو: بالاخره پس از چند ماه تاخیر میزان افزایش قیمت لاستیک و روغن خودرو اعلام شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، اگر چه کارشناسان پیش از این در اظهارنظرهای مختلفی از احتمال افزایش 25 تا 30 درصدی قیمت ها در بازار لاستیک و روغن صحبت به میان آورده بودند، اما معاون وزیر بازرگانی و رییس سازمان حمایت مصرفكنندگان و تولیدكنندگان از تصویب افزایش قیمت 10 درصدی روغن موتور و هشت درصدی لاستیك خودرو خبر داد.
محمدحسین نكوییمهر اضافه كرد: افزایش روغن موتور و لاستیك خودرو رقمهایی هستند كه مورد توافق بوده است.
با وجود اینکه رئیس هیأت مدیره اتحادیه فروشندگان لاستیك و روغن گفت در همان روزهای آغازین سال نو از اعلام نرخ جدید لاستیک و روغن موتور خودرو در بازار خبر داده بود، اما بالاخره در سومین ماه سال میزان افزایش قیمت این کالاها اعلام شد.
تولیدکنندگان لاستیک از افزایش بیرویه قیمت مواد اولیه این صنعت گلایهمند بوده و اعلام می کردند در صورت تداوم روند صعودی قیمت مواد اولیه و ثبات نرخ لاستیک، تولید دیگر مقرون به صرفه نخواهد بود که این امر سردرگمی و بلاتکلیفی تولیدکنندگان صنعت لاستیک را در پی داشت.
چندی پیش دبیر انجمن صنفی تایر ایران نیز از افزایش تقاضای تولید کنندگان لاستیک کشور برای افزایش قیمت تایردر کشور خبر داد و گفت: تولید کنندگان لاستیک کشور از اوایل نیمه دوم سال 89 به دلیل افزایش قیمت جهانی کائوچوی طبیعی در خواست افزایش قیمت تایر در کشور را به سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده داشته اند.
توانا با اشاره به مقرون به صرفه نبودن تولید در صنعت لاستیک اظهار داشت: بر اساس ارزیابیهای کارشناسی که در انجمنهای صنفی صورت گرفته است تنها افزایش 25 تا 30 درصدی قیمت تایر می تواند از رکود در کارخانجات تولید تایر بکاهد.
توانا از عدم وجود سیستم افزایش یا کاهش تدریجی قیمت در بازار لاستیک کشور خبر داد و اظهار داشت: افزایش قیمت در کشورهای دیگر به صورت تدریجی انجام می گیرد که این امر تا حدی تعادل را در بازار حفظ می کند در حالی که در کشور ما همیشه افزایش قیمتها به صورت یک شوک به تولیدکننده و مصرفکننده تحمیل میشود.