PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : کدام خودرو داخلی مناسب شماست؟



support
2011/05/29, 03:21
کدام خودرو داخلی مناسب شماست؟

بفرمایید خودرو!


http://www.donya-e-eqtesad.com/News/2371/16-01.jpg


گروه خودرو - این روزها اگرچه رفت و آمد با اتوبوس و مترو از لحاظ اقتصادی به صرفه تر به نظر میرسد، ولی با این حال خودرو شخصی، چیز دیگری به حساب ميآيد و داشتن آن لذت بخش و به نوعی راحت و باعث اطمینان خاطر است.
از همین رو با وجود حساسیت هایی که پس از افزایش قیمت سوخت برای خرید خودرو به وجود آمده، خودرو هنوز هم جذابیت خود را به عنوان یک کالای غیراساسی در بازار کشور حفظ کرده است.


این موضوع البته در شرایطی است که کیفیت، قیمت و مصرف سوخت خودروها سه فاکتور اساسی در خرید به حساب میآید و مشتریان بیش از پیش به این فاکتورها به خصوص میزان مصرف سوخت، اهمیت میدهند.
در اين گزارش میخواهیم بدانید با درآمدی که دارید، توانایی خرید کدام خودرو برایتان مقدور بوده و به اصطلاح چه خودرو داخلی مناسب شماست.

البته قطعا نمیتوان گفت که هماکنون تمام مردم خودرویی متناسب با درآمد و جایگاه اجتماعی شان سوار میشوند، اما به هر حال وضعیت فعلی از تناسب و همخوانی نسبي در این ماجرا حکایت دارد.
به عنوان مثال کارمندها. فرض کنیم کارمندهای دولت دو دسته اند؛ کارمندان جزء و کارمندان عالیرتبه.
اگر شما جزو گروه اول هستید و احتمالا از آنهایی که بعدازظهرها مسافرکشی هم میکنند، همان پیکان خودمان به دردتان میخورد.

هرچند اشتهای زیادی دارد و با چشم بر هم زدنی کارت سوختتان را خالی میکند، اما در عوض قیمت لوازم یدکی اش پایین است و میتوان آن را سه چهار میلیون هم خریداری کرد.

به جز پیکان، البته گزینه های دیگری هم دارید منتها هر کدام محدودیت های خاص خود را دارند.

مثلا اگر پی کی دست دوم بخرید، تقریبا باید مسافر و مسافرکشی را فراموش کنید. پی کی البته مزیتهای خوبی مثل مصرف سوخت پایین و چثه کوچک (که برای پارک کردن مناسب است) دارد و با دو سه میلیون نیز میتوانید صاحب آن شوید. تازه با توجه به موقعیت شغلیتان، کسی بابت سوار شدن چنین خودرویی ایراد نمیگیرد، چون میداند به هر حال حقوق بگیر جزء دولتید و درآمدتان بالا نیست.
اما از پیکان و پی کی که بگذریم، گزینه کم مصرف و ارزان دیگری نیز برای خرید پیش روی شماست.
پراید را میگوییم، خودرویی که با کمی سختی کشیدن و قرض و قوله، میتوان صاحب آن شد. تازه اگر قصد مسافرکشی هم داشته باشید، پراید به هر حال پرمشتریتر از پیکان است. این خودرو را هماکنون با هفت میلیون و 750هزار تومان هم میتوان خریداری کرد.
از آنجا هم که تیراژی حدودا نیم میلیونی در سال دارد، میتوانید با چهار میلیون تومان نیز برای خرید آن ثبت نام و باقی پول را بعدا بپردازید. فقط یادتان باشد که پراید جزو کم کیفیت ترین خودروهای داخلی به حساب می آید و تنها مزیت مهم آن در این روزها، مصرف سوخت پایین است.
پژو روآ نيز اگرچه مصرف سوخت بالایی دارد، اما انصافا ایمنی آن از پراید بیشتر است. جادارتر یا به اصطلاح خانوادگیتر بودن، دیگر برتری روآ نسبت به پراید است.
مدل دست دوم این خودرو را هماکنون میتوان تا هفت هشت میلیون تومان هم خرید، اما مدل صفر روآ، نزدیک به 11 میلیون تومان قیمت دارد. این مدل از روآ به موتور پایه گازسوز مجهز است و به این وسیله میتوان مصرف سوخت بالای آن را تا حدی جبران کرد.
این نکته را هم داشته باشید که روآ هم مانند پراید در جمع خودروهای کم کیفیت کشور قرار دارد و سیستم موتور آن چندان مناسب نیست.



دو فرانسوی رقیب


اما اگر حقوق بگیر دولتید و در عین حال شغل آزاد هم دارید، پژو 206 و تندر-90 گزینه های مناسبی برای شما هستند.
البته خرید آنها نیازمند آن است که درآمد ماهانهتان حدود یک میلیون تومان بوده و اینکه غریبه ها با خودرویی ۱۴، ۱۵ میلیون تومانی شما را رویت کنند، برایتان مهمتر باشد تا اینکه در منزل شخصی، از فامیل و دوست و آشنا، پذیرایی کنید.
در حالت کلی پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پرپرستیژتر از تندر است و شما برای خرید آن دو راه دارید.

یا حدود هشت میلیون به ایرانخودرو بدهید و باقی پول را با سودی چند صد هزار تومانی پرداخت کنید یا اینکه از دوستان قرض بگیرید و با 14 میلیون و 500 هزار تومان، یک ۲۰۶ صفر کیلومتر را از بازار خریداری کنید. ۲۰۶ صندوقدار ساده (V20) نیز تقریبا همین شرایط را دارد، مخصوصا اینکه اگر بسیار خانواده دوست و اهل سفر باشید، بیشتر از تیپ دو به کارتان خواهد آمد. البته مدلهای دست دوم ۲۰۶ هم میتوانند جزو گزینههای خریدتان باشند. تندر-90 هم گزینه مناسبی برای خرید است منتها به دلیل تیراژ پایین باید آن را فقط از بازار تهیه کنید. این خودرو هماکنون در مدل فول 15 میلیون و 400 هزار تومان قیمت دارد.

اما به سراغ گزینه بعدی برویم، پژو ۴۰۵، خودرویی خانوادگی با مصرف سوخت بالا که این روزها با توجه به تیراژ و حجم فروش، به نوعی پیکان ایرانخودرو به حساب میآید. آنهایی که دارند، میگویند خودرو بدی نیست و حاضرند تا هشت نه میلیون تومان هم آن را به شما بفروشند.

مدل صفرش هم 13 میلیون و 500 هزار تومان در بازار قیمت دارد.

همچنين اگر خیلی قیافه خودرو برایتان مهم نیست، ریو هم گزینه بدی به حساب نمیآید. 14 میلیون و 400 هزار تومان هم قیمت دارد و زیاد هم بنزین نمیسوزاند. فقط یادتان باشد پشت فرمان ریو، کسی فکر نمیکند وضع مالیتان خوب است!


اگر مقام دولتی هستید

شاید شما هم شنیده اید که میگویند پژو پارس عشق مقامات رده بالای دولتی است، پس اگر در ردهای بالا حقوق بگیر دولتید یا به دولتیهای رده بالا وصلید پژو پارس، مناسب شما است.
پارس کلا در محدوده قیمتی هفده هجده میلیون تومان، خودرو مناسبی به حساب میآید، هم خانوادگی و مناسب سفر است، هم میتواند پرستیژتان را حفظ کند. مدل بنزینی این خودرو هماکنون 18 میلیون و 100 هزار تومان قیمت دارد.
بد نیست بدانید پارس مصرف سوخت بالایی دارد، بنابراین اگر این موضوع برایتان قابل هضم نیست، ۲۰۶ صندوقدار V8 یا V9 بخرید. V8 حدود دو میلیون تومان از پارس ارزانتر است، اما برای خرید V9 از بازار، باید 19 میلیون و 300 هزار تومان هزینه کنید. پشت فرمان این خودرو نیازی به عوض کردن دنده ندارید، چون اتومات است.


زانتیا و آوانته


زانتیا اگرچه به دلیل شتاب بالا، بسیار جوانپسند است؛ اما برای شما خانواده دوستها هم مناسب به نظر میرسد و هر کس هم پشت فرمان آن، رويتتان کند، به پولدار بودن شما شک نخواهد کرد، زیرا 32 میلیون تومان قیمت دارد.
فقط یادتان باشد که زانتیا دیگر در سایپا به تولید نمیرسد و ممکن است بعدها با مشکل تامین لوازم یدکی آن روبرو شوید، این البته فقط یک احتمال است و شاید دوستان سایپایی نیازتان را تامین کنند.
از زانتیا که بگذریم، گزینههای دیگری مثل هیوندایی آوانته اتومات 29 میلیون و 600 هزار تومانی نیز پیش روی شما است، منتها قیافه آن چندان پولدار بودن شما را به رخ نمیکشد.



پول بنزین دارید؟

اما به سراغ یکی از پرقدرتترین خودروهای مونتاژ داخل برویم.

ماکسیما را میگوییم، خودرویی که شاید تنها عیب آن مصرف سوخت زیاد است. این عیب البته در مقایسه با مزیتهای دیگر ماکسیما مانند قدرت زیاد و کیفیت بالا، کمتر به چشم میآید؛ چراکه مشتریان این خودرو جزو قشرهای مرفه جامعه محسوب میشوند.

در واقع این چشمبادامی ژاپنی به درد آنهایی میخورد که چند میلیون تومان، پول خردشان است و حاضرند 42 میلیون تومان ناقابل صرف خرید خودرویی پرقدرت و باکیفیت کنند.

ماکسیما انصافا به شایستگی تمام از شان و منزلت شما (شما که به حقوق امثال ما پول خرد میگویید) صیانت میکند.
این خودرو را هم اکنون میتوانید حدود ۴۰ میلیون تومان در مدل اتومات و 37میلیون تومان در نوع دندهای زیر پایتان بیندازید.

یک لوکس ژاپنی، یک لوکس فرانسوی

مگان و مزدا3 جزو آن دسته از خودروهایی هستند که آدم بیشتر مجذوب قیافه آنها میشود تا سایر مشخصاتشان!
از همین رو اگر به دنبال نشان دادن شان و پرستیژتان هستید، شک نکنید در جمع خودروهای داخلی، این دو گزینه های مناسبی به شمار میروند.


مزدا3 که این روزها مدل جدید آن نیز در خیابانهای کشور به چشم می آید، نزدیک به 45 میلیون تومان قیمت دارد و هم اکنون باکیفیت ترين خودرو تولید داخل محسوب میشود.مگان نیز که حدود 34 میلیون تومان در مدل اتوماتيك قیمت آن است، اگرچه کیفیت پایین تری نسبت به مزدا3 دارد، اما ظاهر مناسبش مواظب شان و شخصیت شما خواهد بود. حتی میتوانید مدل دنده ای مگان را ارزانتر (حدود 29 میلیون تومان) هم بخرید، چون مردم فقط به ظاهر آن توجه میکنند و متوجه نمیشوند دنده آن اتومات نیست!