PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : محصول دیگری از سوزوکی در ایران



support
2011/05/15, 01:44
گروه خودرو – روز گذشته شرکت ایران خودرو از عرضه جديد ترين محصول شركت سوزوكي در بازارخودرو ايران خبر داد.

«کیزاشی» نام محصول سواری شرکت سوزوکی است که ایران خودرو وعده معرفی آن در نمایشگاه خودروی شیراز را داده است. این در حالی است که ایران خودرو زمانی مشخص برای عرضه خودرو مذکور به بازار را در اطلاعیه معرفی این خودرو، اعلام نکرد.اعلام مشارکت دوباره ایران خودرو با شرکت سوزوکی براي مونتاژ خودرويي ديگر، از این منظر که شرکت ژاپنی مذكور با وجود مقررات خاص دولتهای غربی که در نوع ارتباطات اقتصادی دیگر کشورها با ایران اعمال ميشود، مشارکت خود را حفظ کرده قابل ستایش است، اما آنچه از وضعیت خودروسازهای کشور به خصوص در مورد تولید خودروهای مونتاژی به گوش میرسد، از ایجاد محدودیت های گسترده در ارسال قطعات و بازخوانی جدید در نوع مشارکتها حکایت دارد.برخی اخبار غیر رسمی به خصوص از شرکتهای خودروسازی که بیشتر به امر مونتاژ مشغولند، از کاهش تولید یا توقف خط تولید خودروهایی که 80 تا 90 درصد آنها در کارخانههای مذکور مونتاژ میشود حکایت دارد.


در این بین خودروهای تازه وارد به ایران ظاهرا بیشتر در گزند مقررات و محدودیتهای دول غربی قرار گرفتهاند.همچنین آمار تولید شرکتهای خودروساز در سال گذشته نیز از افت تولید خودروهای مونتاژی خبر میدهد که برخی از کارشناسان و فعالان صنعت خودرو کاهش یا توقف تولید را به اعمال محدودیت در ارسال قطعه و مشارکت طرف خارجی ربط میدهند. حال با توصیف این شرایط، ایران خودرو پس از تولید گرندویتارا که از سال 86 در ایران مونتاژ میشود، خودرو دیگری از شرکت سوزوکی را در برنامه تولید خود دارد که بهطور حتم توافقاتی در این زمینه با شرکت ژاپنی حاصل شده است، اما دیروز اداره اطلاعرسانی ایران خودرو به نقل از مدیرعامل این شرکت مشخصاتی از خودرو کیزاشی بازگو کرده است به طوري كه به گفته نجمالدین این خودرو سواري در دو مدل دولوكس و سوپر دولوكس مطابق استانداردهاي 2014 اروپا توليد ميشود و مصرف سوخت آن به طور ميانگين با موتور 2400 سيسي 9/7 ليتر در هر 100كيلومتر است. وي خاطرنشان كرده که براساس توافقات صورت گرفته قرار است خودروي كيزاشي در مدل دولوكس و سوپر دولوكس با دنده اتوماتيك و دستي عرضه شود.