PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : رونق دوباره در بازار خودروهای دوگانه سوز



support
2011/05/07, 15:31
رونق دوباره در بازار خودروهای دوگانه سوز


http://www.persiankhodro.com/news_images/th_b1_image_news_3195.jpg



با توجه به انتظار برای کاهش قیمت سوخت گاز و افزایش بهای بنزین بازار خودروهای دوگانه سوز مجددا رونق میگیرد.
یک کارشناس بازار خودرو، در گفت وگو با «پرشین خودرو»، گفت: سوخت گاز در نزد دارندگان خودرو از اهمیت خاصی برخوردار شده است بطوری که با انتشار خبرهایی همچون خبر جدید مسوولان شرکت ملی گاز مبنی بر کاهش تا 75 درصدی قیمت سوخت گاز همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان، مجددا تقاضا برای خرید خودروهای دو گانه سوز در بازار افزایش می یابد.


وی افزود: از بهمن ماه سال گذشته تا کنون روند تقاضا برای خرید خودروهای دوگانه سوز افزایش یافته است. این رشد تقاضا به محض افزایش مجدد قیمت بنزین و یا حذف بنزین یارانه ای(400 تومانی ) بطور تصاعدی افزایش می یابد.
این کارشناس بازار خودرو یادآور شد: دارندگان خودروهای سوخت بنزینی با توجه به نرخ جهانی بنزین که بطور متوسط بیش از یک هزار تومان است، نسبت به ماندگاری قیمت بنزین 400 تومانی وحتی 700 تومانی نا امید هستند. بنابراین چنانچه قیمت بنزین افزایش و قیمت سوخت گاز ثابت باقی بماند رشد تقاضا برای بنزینی های پرمصرف در سال جاری کاهش واز طرفی رشد تقاضا برای خودروهای دوگانه سوز افزایش خواهد یافت.



وی با اشاره به رشد جایگاه های عرضه گاز در شهرستان های کشور افزود: در حال حاضر جایگاه های سوخت گیری در سراسر کشور در حال توسعه است چراکه زمین های ارزان شهرستان ها موجب می شود که سرمایه گذاری در امر جایگاه سوخت به صرفه باشد. این امر موجب شده تا احداث جایگاه های سوخت گازCNG در سراسر کشور با سرعت زیادی روبه رشد باشد.


وی یادآور شد: بیشتر مردم اکنون سعی دارند که با صرفه جویی بهینه یارانه های نقدی خویش را در امور دیگر زندگی استفاده کنند، بنابراین نسبت به هرگونه نوسان قیمت در این دو سوخت رفتارهای مشتریان نیز در امر خرید خودرو تغییر می کند.



این کارشناس بازار خودرو خاطرنشان کرد: با توجه به انتظار کاهش قیمت سوخت سی ان جی و یا تثبیت قیمت این سوخت روند تقاضا برای خودروهای دوگانه سوز در حال افزایش است به طوری که پیش بینی می شود که در سال جاری دوباره شاهد رونق بازار خودروهای دو گانه سوز باشیم.