PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نسخه هاچ بک رانا نیز عرضه خواهد شد



support
2011/05/02, 12:08
نسخه هاچ بک رانا نیز عرضه خواهد شد

اصلی ترین برنامه های ایران خودرو بدین شرح است.


_ طراحی دو پلت فرم و طراحی 5 محصول بر روی هر یک از آنها

_ عرضه سواری دیزلی در سال 1391

_ جایگزین شدن وانت باردو با وانت سمند

و خبر بعدی که "نجم الدین" از آن به عنوان خبر خوش یاد کرد حذف سواری "روآ" از چرخه تولید بود.

با این حساب پس از حذف "روآ" از چرخه تولید، ایرانخودرو هیچ محصولی در بازه زیر 100 میلیون ریال ندارد و زمان تولید چنین محصولی در سایه ابهام قرار خواهد داشت.

اما در همان روز و در حاشیه مراسم، معاون وزیر صنایع و معادن از قطعی شدن تولید خودرو زیر 10 میلیون تومانی در ایران خودرو خبر داد، اما طبق گفته های وی پلت فرم در حال طراحی برای این محصول، 18 تا 24 ماه دیگر آماده بهره برداری خواهد بود.

http://up.iranblog.com/images/jfonoappkqd43y7pop00.jpg

حتی اگر در نظر بگیریم طراحی بدنه و قوای محرکه نیز به موازات طراحی پلت فرم صورت پذیرد ایران خودرو حداقل یک سال خلاء محصول زیر ده میلیون تومان را احساس خواهد کرد.

حال اگر صحبت طراحان ایرانخودرو را مبنی بر عدم توانایی فعلی این شرکت در طراحی یک بدنه کاملا جدید را نیز به این مطالب بیافزاییم، می توان اینگونه استنباط کرد که این شرکت برنامه های دیگری برای پر کردن این خلاء در سر می پروراند.

در شرایط فعلی و با موضوعات مطرح شده عرضه گونه هاچ بک "رانا" با قیمتی کمتر از 10 میلیون تومان توسط این شرکت چندان دور از ذهن نیست که البته در صورت عملی شدن این احتمال می توان فروش بالایی را نیز برای آن متصور بود.



ایران خودرو زمانی که از رانا سدان رونمایی کرد ، پلت فرم این خودرو را کاملا اختصاصی و متفاوت از پژو 206 معرفی کرد. حال با معرفی نسخه هاچ بک این خودرو می بینیم که این پلت فرم نه تنها تفاوتی با 206 ندارد بلکه احتمالا هیچ تغییری در آن هم ایجاد نشده . به هر حال اگر قرار است این خودرو با قیمتی زیر 10 میلیون تومان عرضه شود حرکت ، پسندیده و به نفع بازار ایران خواهد بود . رانای پر حاشیه ، اگر بتواند نقش خانواده 206 را در بازه قیمتی پایین تری ایفا کند ، موفق خواهد بود اما مسئولان بهتر است به جای استفاده از کلمات ملی و تماما ایرانی و اختصاصی با مردم رو راست باشند .

وانت باردو که مدت هاست به ریش استاندارد های بازار ایران می خندد ، با محصولی جایگزین می شود که در دو کلاس متفاوت هستند و مطمئنا ظرفیت های متفاوتی خواهند داشت. یکی از تنها دلایل استقبال از این وانت ، قیمت ارزانش نسبت به دیگر وانت های موجود در بازار بود که امیدواریم در وانت سمند نیز ادامه پیدا کند .

روآ سال هم نتوانست منجی این خانواده شتر گاو پلنگ شود که جدشان RD نام داشت . روآ خودرویی بود با امکانات موجود و حداکثر توان ایران خودرو در عرضه خودرویی ارزان قیمت پس از پیکان اما عدم موفقیت این خودرو و بروز مشکلات فراوان برای دارندگانش این موضوع را باید به ایران خودرو ثابت کرده باشد که هر چه روی پلت فرم پژو 405 قرار دهد الزاما خوب نمی شود (دنا ، سورن ، سمند ، پارس و .. ) اصل باید بر رضایت مردم باشد و سپس به دنبال قیمت گذاری رفت . مشکلی که امیدواریم در صنعت خودروسازی ما به درستی حل شود .