PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : خودروهای ایرانی به نصف قیمت کنونی هم نمیارزند



Admin-AM
2011/04/10, 11:09
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با انتقاد از کیفیت بسیار پایین خودروهای داخلی، تعامل مناسب واردکنندگان خودرو و تولیدکنندگان آن را در کشور را ضروری خواند و گفت: آنچه در ایران با عنوان خدمات رفاهی و لوکس خودرو شناخته میشود، با امنیت رانندگی و کاهش تصادفات ارتباط مستقیم دارد.



به گزارش خانه ملت، "فخرالدین حیدری" افزود: تعرفه بالای واردات خودرو با توجه به غیررقابتی بودن تولید آن در کشور و وضعیت بسیار نابهسامان حمل و نقل جادهای، چندان موجه نیست و موجب کمتر شدن توجه شرکتهای خودروساز به کیفیت تولیدات شدهاست.

علتیابی تصادفات با توجیه خطای انسانی فرافکنی است
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: علتیابی تصادفهای جادهای با توجیه خطای انسانی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی، فرافکنی است، زیرا تکنولوژیهای روز دنیا در ساخت خودروها با هدف کاهش ضریب خطاهای انسانی شکل میگیرند و در حقیقت علت اصلی شمار بالای تصادفهای جادهای در کشور ما، امن نبودن خودورها و جادهها است نه خطای انسانی.

خودروهای خارجی ایمن است و نه لوکس
حیدری با انتقاد از فرهنگ شکلگرفته کنونی در کشور درباره لوکس بودن امکانات و خدمات موجود در خودروهای خارجی، ادامه داد: آنچه در ایران با عنوان خدمات رفاهی و لوکس خودرو شناخته میشود، اثر مستقیم و بلافاصلهای با امنیت رانندگی و کاهش خستگی و خوابآلودگی راننده دارد و به نسبت بسیار بالایی میزان تصادفهای جاده را کاهش میدهد.
به گفته این نماینده، خودروهای دارای امکانات جدید و بهروز، احتمال وقوع خطای انسانی را به کمترین میزان ممکن کاهش میدهند و این درحالی است که تولید خودروهای داخلی بهگونه ای است که با غیراستاندارد بودن طراحی فضای داخلی خودرو، امکان افزایش ضریب خطا را بالا میبرند.

abs و air bag خودرو، امکانات لوکس نیستند
عضو مجمع نمایندگان استان کردستان، از این که هنوز در ایران استقاده از ترمز ای.بی.اس (abs) و کیسه هوا (air bag) به عنوان امکانی لوکس در خودرو شناخته میشود، انتقاد کرد و عامل این مسئله را سیاستهای ناموجه دولت در تنظیم بازار واردات و حمایت افراطی از صنعت خودروسازی داخل برشمرد.

قیمت خودروهای داخلی بیش از 50 درصد قیمت واقعی است
وی همچنین با تأکید بر " گزاف " بودن قیمت خودروهای تولیدی کشور، گفت: قیمت بالای این خودروها هیچ توجیهی ندارد و معلوم نیست چرا با اعمال تعرفههای سنگین بر واردات خودرو و حمایت بی قید و شرط از این صنعت در کشور، کیفیت این محصول، با توجه به این قیمت غیرواقعی، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
حیدری افزود: حتی در صورت نصف شدن قیمت خودروهای داخلی، باز هم این شیوه طراحی و امکانات خودرو ارزش هزینه کردن ندارد.

حق مردم در بهرهمندی از تکنولوژی روز با قیمت مناسب
نماینده دور هشتم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نباید به بهانه حمایت از تولید داخلی، شرایط انحصاری برای تولید کنندگان ایجاد کرد، زیرا مردم حق دارند که با قیمت مناسب از تکنولوژیهای روز دنیا استفاده کنند و امنیت سفرهای خود را ارتقا دهند.
وی تأکید کرد: تعامل واردکنندگان و صادرکنندگان باید در راستای کنترل سطح کیفی تولیدات داخلی و محصولات وارداتی باشد تا نیاز اساسی صنعت خودرو در کشور برطرف شود.

لزوم ایجاد نگرش نوین به صنعت خودرو در سال جهاد اقتصادی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار امیدواری کرد که در سال جهاد اقتصادی، نگرشی نوین به صنعت خودرو در کشور ایجاد شود.

shazde
2011/04/10, 12:10
دمش گرم بالاخره یه نفر که صداش به جایی میرسه یه انتقاد کرد اما:

نرود میخ آهنین بر سنگ

تو رو خدا نگاه کنین واسه حمایت از پراید رفتن جلو واردات ماشینای 70 میلیون به بالا رو گرفتن.از این مضحک تر دیگه من چیزی ندیدم.

واسه همینه همش داریم درجا میزنیم.