PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : عکس/ ترسناکترین تصویر ثبت شده از خورشیدگرفتگی توسط ناسا..!



Admin-AM
2011/01/10, 12:39
به گزارش فارنت و به نقل از گیزمودو چند روز پیش خورشیدگرفتگی در زمین رخ داد که در بسیاری از نقاط کره زمین از جمله در ایران قابل مشاهده بود.
از این خورشیدگرفتگی تصاویر زیادی منتشر شد اما تصویری که ناسا از این رویداد به ثبت رسانده میتواند عجیبترین تصویر ثبت شده از یک خورشیدگرفتگی باشد تا آنجا که انسان با دیدن این تصویر روز پایان زمین را به خاطر میآورد.




http://farnet.ir/wp-content/5333202438_ca8b17cb84_b.jpg


ناسا خود در خصوص این تصویر این گونه توضیح داده است:

در چهارم ژانویه ماهواره هینوده (Hinode)این تصاویر مهیج را از خورشیدگرفتگی حلقوی به ثبت رساند. خورشیدگرفتکی زمانی رخ میدهد که ماه در فاصلهای از زمین در میان خورشید و زمین قرار گرفته و حرکت میکند و پس از آن است که نور دور تا دور ماه که کوچکتر از خورشید است به این صورت دیده میشود.
هینوده ماهوارهایست که از سوی ژاپن و با همکاری سازمانهای فضایی ناسا، NAOJ, STFC, ESA, و NSC در سپتامبر سال ۲۰۰۶ در مدار زمین قرار گرفته و حضور دارد. این ماهواره با استفاده از سه ابزار پیشرفته نوری ماموریت مطالعه خورشید برای تفهیم مکانیزم قدرت اتمسفر خورشیدی و فورانهای خورشیدی است.