PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : خودرو نفتي هم آمد



Admin-AM
2011/01/10, 08:24
طرح تجهيز خودروها به كيت نفتسوز براي نخستين بار در ايران اجرا شد.

به گزارش ايسنا فريد اكبرزاده - مجري طرح، امروز در نشستي با اعلام خبر بالا از دستگاههاي مسوول خواست كه براي عرضه اولين خودرو نفتي در كشور همكاري كنند.

وي با بيان اينكه با پرداخت 600 هزار تومان و نصب كيت مربوطه تمام خودروها در سراسر كشور ميتوانند نفتسوز شوند، خاطرنشان كرد: در حال حاضر پيكان، پرايد و انواع پژو به جز پژو206 ميتوانند به اين سيستم مجهز شوند.

به گفته او گارانتي پنج ساله تعويض قطعات مربوط به كيت تبديل سوخت خودرو به نفت سفيد، بيمه پنج ساله و افزايش طول عمر خودرو از مزاياي تبديل سيستم سوخت خودروها به نفت سفيد است.

وي افزود: با اين حال نگاه منفي برخي كارشناسان، مشكلاتي را در اجراي اين طرح ايجاد كرده است و اميدواريم كساني كه با اظهارنظرهاي غيركارشناسانه و البته از سر دلسوزي حاشيههايي ايجاد ميكنند، به خودشان بيايند تا تصميمسازان بتوانند تصميمهاي مناسب را بدون حاشيه اتخاذ كنند.

اكبرزاده با بيان اينكه اين خودرو با تركيب سوخت بنزين و نفت سفيد نيز قادر به فعاليت خواهد بود، تصريح كرد: در اين سيستم سوخت نفت سفيد وارد محفظه پالايش شده و در دما و فشار بالا گوگرد آن كاهش و اكتان آن به حدود 83 افزايش مييابد و پس از خروج از محفظه پالايش، سوخت خنك شده و وارد موتور ميشود.

وي ادامه داد: از ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت ميخواهيم از اضافه توليد نفت سفيد كشور بخشي را به خودروهاي تبديلي به نفتسوز اختصاص دهد و در غير اين صورت اجازه واردات نفت سفيد به ما داده شود.

وي خاطرنشان كرد: براي تامين نفت سفيد در جايگاههاي عرضه سوخت نيز با توجه به اينكه جايگاههاي سوخت بنزين معمولا بيش از دو مخزن دارند، ميتوانند يك مخزن را به نفت سفيد اختصاص دهند.