PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : عکس: تماشای کهکشان راه شیری در بیابان



Admin-AM
2011/01/02, 20:51
یک عکاس آماتور خوش ذوق، عکسی از یک نمای بیابان لیبی تهیه کرده است که در آسمان این نما بیشتر صورتهای فلکی و کهکشان راه شیری را میتوان دید.

به گزارش خبرگزاری مهر، اگر شما در شهر زندگی میکنید، حتما تاکنون فراموش کردهاید که در بالای سر شما میلیاردها ستاره درحال درخشیدن هستند. صحنههایی بسیار دیدنی که به دلیل آلودگیهای نوری شهرها ناپدید شدهاند.

در این راستا، یک عکاس آماتور اهل ترکیه به نام «تونک تزل» تصویری شگفتانگیز از آسمان شب در بیابان لیبی گرفته است که در آن میتوان چکیدهای از آنچه که در تمام کهکشان راه شیری وجود دارد را دید.

تونک تزل، این تصویر را 7 دسامبر گذشته یک ساعت پس از غروب آفتاب گرفته و تمام صورتهای فلکی را در آن مشخص کرده است.

این عکاس خوش ذوق در این خصوص گفت: «من 6 تصویر با پانورامای 2 در 3 گرفتم و بعد با کمک یک نرمافزار پردازش عکس، این تصویر نهایی را ساختم.»

وی افزود: «پس از اینکه آسمان بهاندازه کافی تاریک شد، راه شیری از راست افق جنوب غربی رویت شد. به خاطر آسمان پاک و شفافی که غروب میکرد توانستم نور منطقه البروج را به راحتی از چپ افق جنوب غربی مشاهده کنم.»

براساس گزارش دیلی میل، «تزل» که از سال 1992 عکاسی آماتور میکند اظهار داشت: «نیمه شمالی آفریقا زیباترین آسمان شب را دارد.»

این عکاس ترک برای سازمان «دنیا در شب» (TWAN) کار میکند. هدف اصلی این گروه تولید و عرضه مجموعهای از عکسها و فیملهایی از جذابیتهای آسمان است.


تصویر آسمان شب در بیابان لیبی

http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1389/10/12/79658_958.jpg


http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1389/10/12/79659_524.jpg

در این تصویر سراسر منطقه البروج مشخص شده است. برای مثال میتوان صورتهای فلکی دلو، پگاسوس، عقاب، بربط، مارگیر، هرکول، قنطور، دم مار، کماندار، ماکیان، مرغ ماهیخوار و... و همچنین سیارههای عطارد، مشتری و اورانوس را مشاهده کرد

الهام برقي
2011/01/09, 23:57
axe jalebi bud
merci & loftan tu in zamine tu site bishtar fa@liyat beshe