PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : معجزه احمدی نژاد در جهش قیمت کالاها + جدول



support
2013/08/05, 13:23
اقتصاد آنلاین: قیمت کالاهای اساسی در 8 سال دولت احمدی نژاد تغییرات عمده ای کردند. غالب آنها از ماست گرفته تا شیر از روغن تا گوشت، بیش از 5 برابر شدند. مثلا گوشت از کیلویی 5100 تومان در سال 84 به بیش از 30 هزار تومان در سال 92 رسیده است. انواع نان نیز قیمت اشان بیش از 10 برابر شده است. اینها همه ناشی از سوءمدیریت و عدم توجه به متغیرها و اصول اقتصادی است. که متاسفانه در دولت های نهم و دهم اتفاق افتاد.

احمدی نژاد در شرایطی اقتصاد را تحویل گرفت که تورم در کشور در حد 10 درصد مهار شده بود؛ حجم نقدینگی حداکثر 60 هزار میلیارد تومان بود؛ نرخ بیکاری 10.5 درصد (با تعریف مناسب از شغل و شاغل) و صندوق ذخیره ارزی 15 میلیارد دلار موجودی داشت. او با پشتیبانی کم نظیر تمام ارکان نظام و همراهی بی سابقه قوه مقننه و قوه قضائیه، سکان مدیریت اجرایی کشور را بدست گرفت. در سال 84 علیرغم مشکلات همه جانبه ای که بدلایل مختلف دولت هشتم با آن روبرو بود نرخ بسیاری از کالاها بویژه مواد غذایی و کالاهای اساسی از جمله گوشت، مرغ، لبنیات، برنج، روغن، نان، چای، انواع میوه و تره بار و ... بطور میانگین "یک ششم" قیمت های امروزیشان بود.اما اکنون پس از 8 سال علیرغم افزایش حجم واردات رسمی از 39 میلیارد دلار به 60 میلیارد دلار در سال 91 و همچنین قاچاق کالا از 5 میلیارد دلار به 20 میلیارد دلار که به پشتوانه دلارهای نفتی (حاصل از فروش نفت بشکه ای تا یکصدو چهل دلار که در مجموع در آمدی بالغ بر 700 میلیارد دلار و معادل 63 درصد درآمد نفت ایران در 108 سال گذشته از زمان مظفر الدین شاه تا کنون بوده است) فراهم شده بود، نرخ کالاها و خدمات بعضاً تا ده برابر افزایش یابد.



روند قیمت های برخی کالاهای اساسی و مواد غذایی 84-92 :


http://up.downallfa.com/images/y5ynjlckkgsnsuan693f.png