PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ایران؛ رتبه چهارم تورم در جهان + جدول



support
2013/08/05, 11:56
گزارش صندوق بین المللی پول از نرخ تورم در کشورهای جهان، ایران را با نرخ تورم 30.6 درصد در رتبه چهارم دنیا از لحاظ تورم بالا قرار داده است.این آمار بر اساس نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی کشورها است که در آوریل 2013 (فروردین 1392) منتشر شده است. آمار نرخ تورم ایران هم مربوط به تورم اسفندماه سال 1391 است. رقم فعلی تورم در کشورمان 35.9 درصد است که با فرض عدم تغییر تورم سایر کشورها، رتبه کنونی ایران به سوم می رسد.

از سه کشوری که تورم بالاتری از ایران دارند، دو کشور سودان و سودان جنوبی هستند که تا سه سال پیش یک کشور یکپارچه بودند و اگر سودان سابق تجزیه نشده بود، رتبه تورمی ایران، بالاتر هم می رفت.طبق گزارش صندوق بین المللی پول، فقط هفت کشور دنیا تورم بالای 20 درصد و 23 کشور تورم بالای 10 درصد دارند. بدین ترتیب از 187 کشور جهان، 144 کشور تورم تک رقمی دارند. این آمار نشان می دهد اکثر کشورهای جهان حتی بسیاری از کشورهای در حال توسعه، توانسته اند مسئله تورم در اقتصادشان را حل کنند.با نگاهی به جدول تورم در کشورهای جهان به راحتی می توان درباره عملکرد مدیریت اقتصادی دولت  در ایران قضاوت کرد. جالب آن که مسئولان دولت احمدی نژاد در گزارش هایی که در روزهای پایانی کار خود ارائه دادند، هیچ یک به تورم اشاره نکردند و دست آخر هم کسی بار قصور در افزایش تورم را به عهده نگرفت. اکنون باید منتظر ماند و دید آیا دولت روحانی خواهد توانست تورم را تک رقمی کند؟



http://up.downallfa.com/images/9zyul5tg5y1f9118emjh.png