PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : كاهش قيمت تا 20 درصد در بازار موبايل، خودرو و مسكن



support
2013/06/25, 10:54
فضاي قالب در بازارهاي مختلف اقتصاد حكايت از رويگرداني از گراني و ارزاني كالاها و خدمات دارد و همين انتظار باعث شده حرص خريد از سوي مردم و دلالان كاهش يافته و همسو با بازارهاي ارز و طلا روند كاهشي قيمت ها در ساير بازارهاي كشور قابل رؤيت باشد.كاهش قيمت  ارز و طلا همچون تلنگري شده كه در اقتصاد كشور مانند دومينو، شكل گراني ها در بازارهاي مختلف كشور را به كاهش قيمت ها بدل كرده و بازارهاي مختلف از لپ تاپ و تبلت و گوشي هاي تلفن تا مسكن و خودرو را تحت الشعاع قرار داده است.

خبرهاي رسيده از بازارهاي كالاهايي كه كاملاً از خارج وارد مي شوند، با سرعت بيشتري تحت الشعاع قرار گرفته و بازارهاي ديگري همچون مسكن و خودرو كه گفته مي شود ارزبري كمتري دارند نيز متأثر از جو مثبت ايجاد شده قيمت هاي خود را كاهش داده اند. با اين حال بازار مواد غذايي همچنان از خود مقاومت نشان مي دهد اما مي توان اميدوار بود با ادامه كنترل و حتي كاهش قيمت ارز مقاومت اين بازار نيز بشكند. بنابراين گزارش قيمت انواع موبايل طي ۱۰ روز گذشته در بازار از ۱۰ تا ۲۰ درصد كاهش يافته است و قيمت لوازم صوتي ـ تصويري نيز اگر چه در حال مقاومت است اما با روندكاهشي مواجه شده است. رئيس شبكه بازرسي و نظارت مردمي تلفن همراه علت اين موضوع را وابستگي ۱۰۰ درصدي گوشي به ارز دانسته و اين كاهش را طبيعي دانسته است. مهدي عبقري كاهش قيمت   در مدل هاي ارزان قيمت  موبايل را حدود ۱۰ درصد و در مدل هاي گران كه ارزبري بيشتري دارند، حدود ۲۰ درصد عنوان كرده است. قيمت آيفون ۵ از ۲ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان به ۲ميليون و ۲۰۰ تومان كاهش يافته است. همچنين انواع لپ تاپ و تبلت نيز با سقوط قيمت مواجه شده و در برخي برندها تا ۴۰۰ هزار تومان كاهش يافته اند. قيمت لپ تاپ و تبلت در شرايطي روند نزولي پيدا كرده كه معمولاً در فصل تابستان به دليل افزايش تقاضا بايد گران تر مي شدند اما به دليل كاهش قيمت ارز در برخي مدل هاي پرفروش تا ۴۰۰ هزار تومان كاهش قيمت مشاهده شده و پيش بيني مي شود اين روند طي هفته جاري ادامه پيدا كند. «دريچه فناوري اطلاعات» در گزارشي در مقايسه با دهه دوم خردادماه نوشته است: مي توان گفت روند كاهش قيمت در برخي مدل ها به ۲۰ درصد مي رسد اما پيش بيني كارشناسان نشان مي دهد اين تغييرات موقتي هستند و در كوتاه مدت شرايط فروش كالاي لپ تاپ با تحولاتي روبه رو خواهد شد.

مسكن ارزان مي شود
خبرهاي رسيده از بازار مسكن نيز حكايت از ابراز علاقه فروش مسكن توسط بساز بفروش ها بعد از انتخابات دارد. يك مشاور مسكن در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن تأييد اين ادعا گفت: قبل از انتخابات برخي صاحبان مسكن علاقه اي به فروش نداشتند و منتظر تعيين تكليف انتخابات بودند و حاضر به فروش ملك خود با قيمت هاي قبل از انتخابات نبودند اما طي روزهاي اخير چندين مورد مراجعه داشته ام كه خواستار فروش آپارتمان هاي خود با بيش از ۳۰۰ هزار تومان كاهش قيمت بوده اند. وي ادامه داد: با توجه به تنوع فايل هاي فروش اكنون خريداران حق انتخاب بيشتري دارند و خواستار كاهش قيمت بيشتر از سوي فروشنده هستند و جو كنوني حاكم بر بازار فروش نشان مي دهد كه اگر وضع بازار دلار و سكه به همين منوال باشد، مسكن ارزان تر خواهد شد. وي همچنين با اين گفته كه احتمال ورود سرمايه ها با خروج از بازار ارز وطلا به سوي مسكن منجر به گراني خواهد شد، گفت: اين امر بعيد است زيرا به نظر من بخش مهمي از گراني ها توسط خود مردم و انتظاري است كه مردم براي گراني يا ارزاني دارند. لذا اگر وضع بازار ارز و طلا سامان يابد بعيد است كه گراني هاي سابق در اين بازار ها به مسكن انتقال يابد.



http://up.downallfa.com/images/rsnwdcemjnju6efor16.jpg