اینم فیلمی بسیار زیبا از آزمایش لامبورگینی LP670 توسط برنامه TopGear .... شما در این فیلم شاهد مسابقه lp670 با مرسدس MCLaren هستید... این فیلم یکی از بهترین فیلمهای برنامه TopGear هست.... از دست ندید... (توضیحات کامل در ادامه )

گاو خشمگین رها شد !!




لینک دانلود فیلم:





لامبورگینی خودروساز سرشناس ایتالیایی پرشکوهترین سوپرکارهای جهان را تولید میکند. تقریبا هیچ عاشق خودرویی وجود ندارد که مشتاق سواری با یکی از محصولات این شرکت نباشد. در این میان لامبورگینی مورسیهلگو افسانه دیگری است. تولید لامبورگینی مورسیه لگو در سال 2001 میلادی آغاز شد و کماکان نیز ادامه دارد. این خودرو از توسعه پلت فرم لامبورگینی دیابلو به وجود آمده و توانسته خود را به عنوان معروفترین سوپرکار جهان معرفی کند. خودروساز ایتالیایی جدیدترین مدل مورسیه لگو را با نام LP670 نامگذاری کرده است. عدد 670 نشانگر قدرت موتور این گاو خشمگین است. زمانی که پا را روی پدال گاز فشار میدهید و دور موتور را به 8هزار دور در دقیقه میرسانید نیرویی برابر با 670 اسب بخار از موتور آزاد شده و به چرخها منتقل میشود. این نیرو برای آنکه شما را به هر سرعتی که میخواهید برساند کافی است. لامبورگینی به طور معمول هر سال 10 اسب بخار به قدرت این خودرو اضافه میکند. دیر نیست روزی که با یک لامبورگینی 700 اسب بخاری روبهرو باشیم.مورسیه لگو LP670 دارای یک موتور 12 سیلندر با آرایش V است. لامبورگینی برخلاف دیگر سوپرکارها که معمولا از آرایش W برای موتورهای 12 سیلندر استفاده میکنند، ترجیح داده از آرایش V استفاده کند که این باعث شده طول موتور آن افزایش پیدا کند.حجم این موتور 6500 سیسی است. یعنی دقیقا پنج برابر موتور خودرویی مانند پراید. با این حال تصور نکنید که چنین موتور غول آسایی مصرف بنزین وحشتناکی داشته باشد. این موتور در هر 100 کیلومتر ترکیبی تنها 3/14لیتر بنزین مصرف میکند.باک این خودرو نیز گنجایش 100 لیتر بنزین را دارد. یعنی با یک باک پر میتوانید چیزی در حدود 600 کیلومتر طی کنید. موتور این خودرو همانگونه که سنت لامبورگینی است در وسط قرار گرفته است. نیروی گشتاور موتور این خودرو 660 نیوتن متر است. به این ترتیب لامبورگینی LP670 حتی در شیبها نیز میتواند شتاب و سرعت خود را حفظ کند. سیستم تزریق سوخت این خودرو پاششی چند نقطهای است که علاوه بر کاهش مصرف سوخت سرعت احتراق را نیز بالاتر میبرد. سیستم گیربکس این خودرو دارای یک شفت از جنس فیبر کربن است. دقت کنید که نیروی بسیار زیادی از موتور به گیربکس وارد میشود و این نیرو در شتابگیریهای ناگهانی بسیار موثر است. جعبه دنده این خودرو دارای هفت دنده است که راننده میتواند به دلخواه خود آنها را به صورت تیپترونیک نیز تعویض کرده و با از گزینه اتوماتیک کامل لذت ببرد.
ترمزهای این خودرو hi-tech ABS هستند. این تکنولوژی نسل جدید ترمزهای ضد قفل است که به صورت هوشمند عمل میکند. به عنوان مثال اگر یک چرخ روی زمین لغزنده و چرخ دیگر روی زمین خشک باشد، سیستم
hi-tech ABS این وضعیت را تشخیص داده و نیروی ترمز را به طور متناسب تقسیم میکند. چنین عملکردی باعث میشود تا خودرو منحرف نشده و بتواند به موقع توقف کند. دیسکهای ترمز معمولی در مقابل سرعت این خودرو حرفی برای گفتن ندارند و تنها بعد از چند ترمز چنان گرم میشوند که عملا کارآیی خود را از دست میدهند. برای همین در ساخت مورسیه لگو از دیسکهای ترمز سرامیکی استفاده شده است. این دیسکها میتوانند تا 3000 درجه سانتیگراد گرما را تحمل کرده و همچنان کارآیی خود را حفظ کنند.چنین سیستم ترمزی برای یک خودرو که در بیشینه سرعت خود در هر ثانیه 7/23متر را طی میکند بسیار ضروری است. در این خودرو سوپراسپرت نیروی موتور به همه چرخها منتقل میشود و یک خودرو AWD است. تفاوت خودروهای AWD با خودروهای 4 WD در این است که راننده در این سیستم نقشی در انتخاب انتقال نیرو به دو یا چهار چرخ خودرو ندارد. یک سیستم الکترونیکی در مورسیه لگو وظیفه تشخیص و راهاندازی چرخها را به عهده دارد. این سیستم که به آن EPS گفته میشود بیشترین کارآیی را در لحظه حرکت خودرو دارد. چرا که باعث میشود با تقسیم نیرو از انحراف قسمت عقب به دلیل گشتاور بالای موتور جلوگیری شود. سیستم تعلیق این خودرو هماهنگ چهارکاناله است. باتوجه به ارتفاع بسیار اندک خودرو مورسیه لگو از سطح زمین کمکها محدوده چندانی را برای بازی کردن ندارند اما این هرگز باعث نمیشود این خودرو خشک باشد. لامبورگینی مورسیه لگو کمتر از 10سانتیمتر از سطح زمین فاصله دارد.البته راننده میتواند در مواقع ضروری ارتفاع خودرو را تا 6سانتیمتر افزایش دهد.
طراحی بدنه این خودرو چندان تفاوتی با مدلهای قبلی مورسیه لگو ندارد و ادامه همان نسل است.با این حال در ساخت بدنه نوآوریهایی صورت گرفته است.بدنه خودرو ترکیبی از فیبرکربن و ورق فولاد است. تقریبا اکنون تمام سوپرکارسازها از فریم فیبرکربن برای ساخت خودرو استفاده میکنند. در مورسیه لگو نیز به همین صورت است.درها و سقف خودرو نیز از ورق فولادی که با فیبرکربن تقویت شده است، ساخته شدهاند. باله عقب خودرو نیز از جنس فیبرکربن است.این باله میتواند در دو حالت دستی و اتوماتیک عمل کند.در حالت اتوماتیک خود خودرو با توجه به سرعت و زاویه چرخش فرمان زاویه باله و ارتفاع آن را تنظیم میکند تا بیشترین میزان نیروی جانب پایین تولید شده و خودرو در پایدارترین حالت قرار گیرد.چنین مجموعه قدرتمندی دارای یکی از بهترین شتابها در میان خودروهای سوپرکار است.لامبورگینی مورسیه لگو LP670 میتواند در 2/3 ثانیه از سکون به سرعت 100کیلومتر در ساعت برسد.نهایت سرعت این خودرو نیز 342کیلومتر در ساعت است.جالب آنکه در این خودرو هیچگونه محدودکننده الکترونیکی سرعت وجود ندارد و شما میتوانید به هر میزان که شهامتش را دارید گاز بدهید.دنیای سوپرکارها برای خودش دنیایی متفاوت از دنیای دیگر خودروهای خیابانی است. دنیایی که زیبایی، شتاب و سرعت حرف اول و آخر را در آن میزند. در این دنیای متفاوت یک نام بیش از هر نام دیگری میدرخشد. لامبورگینی خودروساز سرشناس ایتالیایی پرشکوهترین سوپرکارهای جهان را تولید میکند. تقریبا هیچ عاشق خودرویی وجود ندارد که مشتاق سواری با یکی از محصولات این شرکت نباشد. در این میان لامبورگینی مورسیهلگو افسانه دیگری است. تولید لامبورگینی مورسیه لگو در سال 2001 میلادی آغاز شد و کماکان نیز ادامه دارد. این خودرو از توسعه پلت فرم لامبورگینی دیابلو به وجود آمده و توانسته خود را به عنوان معروفترین سوپرکار جهان معرفی کند. خودروساز ایتالیایی جدیدترین مدل مورسیه لگو را با نام LP670 نامگذاری کرده است. عدد 670 نشانگر قدرت موتور این گاو خشمگین است. زمانی که پا را روی پدال گاز فشار میدهید و دور موتور را به 8هزار دور در دقیقه میرسانید نیرویی برابر با 670 اسب بخار از موتور آزاد شده و به چرخها منتقل میشود. این نیرو برای آنکه شما را به هر سرعتی که میخواهید برساند کافی است. لامبورگینی به طور معمول هر سال 10 اسب بخار به قدرت این خودرو اضافه میکند. دیر نیست روزی که با یک لامبورگینی 700 اسب بخاری روبهرو باشیم.مورسیه لگو LP670 دارای یک موتور 12 سیلندر با آرایش V است. لامبورگینی برخلاف دیگر سوپرکارها که معمولا از آرایش W برای موتورهای 12 سیلندر استفاده میکنند، ترجیح داده از آرایش V استفاده کند که این باعث شده طول موتور آن افزایش پیدا کند.حجم این موتور 6500 سیسی است. یعنی دقیقا پنج برابر موتور خودرویی مانند پراید. با این حال تصور نکنید که چنین موتور غول آسایی مصرف بنزین وحشتناکی داشته باشد. این موتور در هر 100 کیلومتر ترکیبی تنها 3/14لیتر بنزین مصرف میکند.باک این خودرو نیز گنجایش 100 لیتر بنزین را دارد. یعنی با یک باک پر میتوانید چیزی در حدود 600 کیلومتر طی کنید. موتور این خودرو همانگونه که سنت لامبورگینی است در وسط قرار گرفته است. نیروی گشتاور موتور این خودرو 660 نیوتن متر است. به این ترتیب لامبورگینی LP670 حتی در شیبها نیز میتواند شتاب و سرعت خود را حفظ کند. سیستم تزریق سوخت این خودرو پاششی چند نقطهای است که علاوه بر کاهش مصرف سوخت سرعت احتراق را نیز بالاتر میبرد. سیستم گیربکس این خودرو دارای یک شفت از جنس فیبر کربن است. دقت کنید که نیروی بسیار زیادی از موتور به گیربکس وارد میشود و این نیرو در شتابگیریهای ناگهانی بسیار موثر است. جعبه دنده این خودرو دارای هفت دنده است که راننده میتواند به دلخواه خود آنها را به صورت تیپترونیک نیز تعویض کرده و با از گزینه اتوماتیک کامل لذت ببرد.
ترمزهای این خودرو hi-tech ABS هستند. این تکنولوژی نسل جدید ترمزهای ضد قفل است که به صورت هوشمند عمل میکند. به عنوان مثال اگر یک چرخ روی زمین لغزنده و چرخ دیگر روی زمین خشک باشد، سیستم
hi-tech ABS این وضعیت را تشخیص داده و نیروی ترمز را به طور متناسب تقسیم میکند. چنین عملکردی باعث میشود تا خودرو منحرف نشده و بتواند به موقع توقف کند. دیسکهای ترمز معمولی در مقابل سرعت این خودرو حرفی برای گفتن ندارند و تنها بعد از چند ترمز چنان گرم میشوند که عملا کارآیی خود را از دست میدهند. برای همین در ساخت مورسیه لگو از دیسکهای ترمز سرامیکی استفاده شده است. این دیسکها میتوانند تا 3000 درجه سانتیگراد گرما را تحمل کرده و همچنان کارآیی خود را حفظ کنند.چنین سیستم ترمزی برای یک خودرو که در بیشینه سرعت خود در هر ثانیه 7/23متر را طی میکند بسیار ضروری است. در این خودرو سوپراسپرت نیروی موتور به همه چرخها منتقل میشود و یک خودرو AWD است. تفاوت خودروهای AWD با خودروهای 4 WD در این است که راننده در این سیستم نقشی در انتخاب انتقال نیرو به دو یا چهار چرخ خودرو ندارد. یک سیستم الکترونیکی در مورسیه لگو وظیفه تشخیص و راهاندازی چرخها را به عهده دارد. این سیستم که به آن EPS گفته میشود بیشترین کارآیی را در لحظه حرکت خودرو دارد. چرا که باعث میشود با تقسیم نیرو از انحراف قسمت عقب به دلیل گشتاور بالای موتور جلوگیری شود. سیستم تعلیق این خودرو هماهنگ چهارکاناله است. باتوجه به ارتفاع بسیار اندک خودرو مورسیه لگو از سطح زمین کمکها محدوده چندانی را برای بازی کردن ندارند اما این هرگز باعث نمیشود این خودرو خشک باشد. لامبورگینی مورسیه لگو کمتر از 10سانتیمتر از سطح زمین فاصله دارد.البته راننده میتواند در مواقع ضروری ارتفاع خودرو را تا 6سانتیمتر افزایش دهد.
طراحی بدنه این خودرو چندان تفاوتی با مدلهای قبلی مورسیه لگو ندارد و ادامه همان نسل است.با این حال در ساخت بدنه نوآوریهایی صورت گرفته است.بدنه خودرو ترکیبی از فیبرکربن و ورق فولاد است. تقریبا اکنون تمام سوپرکارسازها از فریم فیبرکربن برای ساخت خودرو استفاده میکنند. در مورسیه لگو نیز به همین صورت است.درها و سقف خودرو نیز از ورق فولادی که با فیبرکربن تقویت شده است، ساخته شدهاند. باله عقب خودرو نیز از جنس فیبرکربن است.این باله میتواند در دو حالت دستی و اتوماتیک عمل کند.در حالت اتوماتیک خود خودرو با توجه به سرعت و زاویه چرخش فرمان زاویه باله و ارتفاع آن را تنظیم میکند تا بیشترین میزان نیروی جانب پایین تولید شده و خودرو در پایدارترین حالت قرار گیرد.چنین مجموعه قدرتمندی دارای یکی از بهترین شتابها در میان خودروهای سوپرکار است.لامبورگینی مورسیه لگو LP670 میتواند در 2/3 ثانیه از سکون به سرعت 100کیلومتر در ساعت برسد.نهایت سرعت این خودرو نیز 342کیلومتر در ساعت است.جالب آنکه در این خودرو هیچگونه محدودکننده الکترونیکی سرعت وجود ندارد و شما میتوانید به هر میزان که شهامتش را دارید گاز بدهید.