ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی “ ورود به حساب” کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.





نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
  1. #1
    support
    Super Moderator
    تاریخ عضویت
    2010/05/22
    نوشته ها
    31,304
    270
    3,745
    میزان امتیاز
    38

    پیش فرض بررسی مدل 2013 رکستون و رقبای آن در ایران

    مهندس مانی حدادی: نمی دانم حس کردید یا نه اما شرکت سنگ یانگ کره جنوبی اساساً با مرسدس بنز آلمان یک حال دیگری می کند. «موسو» اولین تجربه  ایرانی ها با بنز کره ای بود. البته خیلی طول کشید تا مردم متوجه شوند که شرکت SsangYong کره ای است و نه چینی. خلاصه موسو زمانی که آمد با شعار قلب تپنده مرسدس بنز بسیاری را مجذوب خودش کرد. تا حدی که مشتری حاضر بود قید آن طراحی فاجعه آمیز را بزند ولی یک شاسی بلند پرقدرت سوار شود.




    رابطه عشقی این دو به خوبی پیش می رفت. از یک سو طرف کره ای تولیداتش را با قوای محرکه طرف آلمانی می فروخت و طرف آلمانی هم موتورهایی که هیچ کس خریدارش نبود را از انبارهایش خالی می کرد.شرکت مادر برای طراحی رکستون از موسسه ایتال دیزاین کمک گرفت.دوره مدرن سنگ یانگ با عرضه نسخه های جدید چیرمن، کایرون، اکتیون، رودیوس، کوراندو و همین رکستون استارت خورد. این بار رابطه بین دو طرف یک گام پیشرفت کرد. سنگ یانگ برای طراحی Rexton خود تصمیم گرفت به طور کلی از پلت فرم مرسدس بنز استفاده کند. آنچه به عنوان زیرساخت این شاسی بلند فول سایز انتخاب شد Mکلاس بود. البته این قضیه برمی گردد به سال 2001.مدل های اولیه رکستون خدا را شکر هیچ وقت به ایران نیامد. پیشرانه هاشامل نسخه های 2.7 لیتری 162 اسب بخاری و 3.2 لیتری 217 اسب بخاری همگی تحت لیسانس مرسدس بودند.به طرز عجیبی این خودرو در اروپا هم طرفدارانی پیدا کرد. رکستون بزرگ، قوی و ارزان بود. در حالی که خودروهایی مثل جیپ و تویوتا در همین بازارها با قیمتی به مراتب بالاتر خرید و فروش می شدند. یکی از برتری های همه رکستون ها جعبه دنده Termec آن است. جعبه دنده هایی 4 و 5 سرعته اتوماتیک که از سوی مرسدس نیز تاییدیه گرفته اند. نسل اول تا سال 2006 یک سره تولید شد.نسل دوم رکستون با اعتباری که از تولیدات قبلی کسب کرده بود روی کار آمد. شرکت CSSB مالزی نیز به کمک خط تولید اصلی این خودرو در کره جنوبی شتافت. در ایران نیز تقریباً در همین سال ها بود که رکستون دیده شد. به نظر می رسد سنگ یانگ در طراحی نسخه دوم خیلی تغییرات خاصی اعمال نکرده بود. مهم ترین تغییر این خودرو ناشی از فشار بازارهای اروپایی مبنی بر کاهش تولید آلاینده ها بود. مخصوصاً روی پیشرانه های دیزلی که مجبور به استفاده از فیلتر کاتالیزور شده بود. با این تغییرات بود که خود دولت کره نیز از این اقدامات محافظه کارانه استقبال کرد و سنگ یانگ را مجبور به رعایت قوانین حفاظت محیط زیست نمود. رکستون های جدید مجهز به TPMS (اندازه گیری فشار تایرها) بودند. آپشنی که بیش از اندازه برای یک شاسی بلند در این قد و قواره ها کاربرد دارد.

    و اما مدل 2013
    اوایل سال گذشته میلادی سنگ یانگ ناگهان نسخه فیس لیفت این شاسی بلند را معرفی کرد. سنگ یانگ برای تولید این مدل از شرکت Mahindra هندوستان نیز کمک گرفت. رونمایی این خودرو در نمایشگاه بوسان طی یک مراسم باشکوه صورت گرفت. حالا دیگر می شد به این خودرو عبارت جدید را اعطا کرد. چهره اش به کلی دست خوش تغییر شده است. این طور بگوییم که سنگ یانگ با این رکستون سبک جدید را در تولیداتش آغاز کرده است. در حقیقت پس از سه بار تغییر چهره،  بار چهارم بهتر از همه به دل نشست. پیرو سنت طراحی مدرن خودروسازان برای رکستون نیز از لامپ های LEDنور روز بهره گرفته شده است. نصب یک LCD به اندازه 6.5 اینچ روی کنسول ایده دیگری بود که رکستون را از مدل های قبلی اش متمایز کرد. یک دوربین برای دنده عقب نیز روی همه نسخه های استاندارد دیده می شود.در طراحی داخلی شاهد آرگونومی بهتر صندلی های، فرمان و دسته دنده هستیم. آرایش صندلی ها می تواند به فرم 5 و 7 نفره شکل بگیرد. حجم قسمت بار این خودرو با خواباندن صندلی های ردیف عقب به میزان 1338 لیتر می رسد. در قسمت قوای محرکه هنوز هم می توان نام مرسدس بنز را مشاهده کرد. مدل های 2 لیتری بنزینی، 2.7 لیتری دیزلی و 3.2 لیتری بنزینی. سنگ یانگ با عرضه رکستون های 2013 خود را وارد باشگاه استاندارد یورو 4  کرد. نیروی خروجی این پیشرانه ها را با تویوتا Fortuner و میتسوبیشی Pajeroیکسان دانسته اند. با این تفاوت که رکستون از نظر ابعاد یک سر و گردن بالاتر است. با بازنگری که روی چفت و بست های شاسی و اتاق صورت گرفت، صداگیری به طرز موثری انجام شد و از نظر استاندارد NVH  (نویز، لرزش،زمختی) نمره خوبی را کسب کرد. حالا دیگر مثل قبل سر و صدای اضافی از خارج کابین وارد نمی شود. جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک این بار با نام خود مرسدس بنز تعبیه شده است. به لطف طراحی سه پله ای شاسی، توزیع وزن خودرو متناسب صورت گرفته است. توزیع وزن هوشمندانه در کنار فنربندی دقیق با بازوهای دوجناقی، یک سواری نرم و لذت بخش را در پی دارد. در کنار فنربندی استاندارد کپسول های بادی دیده می شوند که در شرایط غیر متعادل بدنه را به اصطلاح Level می کند. ارتفاع 200 میلی متری اش از سطح زمین می تواند روی قابلیت های آفرود آن بیفزاید. رکستون 2013 نیز مثل شاسی بلندهای مدرن اروپایی مجهز به HDC (کنترل حرکت روی شیب) را دارد. مکانیزمی که به کمک آن می توان در سربالایی و سرپایینی ها با سرعتی با ثبات بدون فشردن پدال گاز حرکت کرد. شاید بتوان این توانمندی را با خودرویی مثل فورد Endeavourمقایسه کرد. به عنوان یک نتیجه گیری کلی می توان رکستون جدید را از نقطه نظر طراحی یک برد تمام عیار برای سنگ یانگ حساب کرد. طراحی داخلی نیز کاملاً برتر از مدل های قبلی و هم رده با نسخه های هم کلاس اروپایی و آمریکایی اش است. کشش خودرو نیز به لطف برند پرسابقه مرسدس بنز در قسمت قوای محرکه و جعبه دنده، نتایج در خور توجه ظاهر شده است. از نظر مصرف با اینکه خیلی نمی شود به اعداد و ارقام کاتالوگ بسنده کرد ولی گفته می شود رکستون جدید از نظر بهینه سازی مصرف سوخت تا 20 درصد کمتر شده است.

    رکستون جدید در ایران
    با در نظر گرفتن اینکه رکستون جدید توسط عرضه کننده رسمی یعنی رامک خودرو به قیمت 139 میلیون تومان عرضه می شود،  نباید خیلی تعجب کرد که در بازار آن را به نرخ 145 میلیون تومان خرید و فروش می کنند. شاید اولین گزینه ای که به عنوان یک انتخاب دیگر به ذهن می رسد،  نیسان قشقایی باشد. محصولی به مراتب کوچک تر و ضعیف تر که البته از نظر برند و اعتبار جهاتی اوضاع بهتری دارد. قشقایی نسخه High را با 130 میلیون تومان هم می توان خریداری کرد. این در حالی است که اگر بخواهیم از همین شرکت نیسان یک مدل هم کلاس با رکستون را انتخاب کنیم باید به مورانو برسیم که در بازار آزاد 230 میلیون تومان قیمت گذاری شده است ولی توسط کارخانه در زمان عرضه 190 میلیون هم فروخته می شد. در حال حاضر یک شاسی بلند مدرن همچون هیوندای توسان با کد ix35  مدل فول 2013 حدود 150 میلیون تومان قیمت دارد. مدلی باز هم کوچک تر و باز هم ضعیف تر از نظر قوای محرکه. اوضاع برای سانتافه که مثلاً مدل بزرگ تر و قوی تر است هم خیلی خوب پیش نمی رود رکستون حتی از این مدل 215 میلیونی نیز گران تر است. در بین محصولات کیا موتورز تنها چیزی که می توان با این پول خرید اسپورتیج با پیشرانه ای هم حجم توسان به اندازه 2.4 لیتر که الان در بازار 152 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. اما درباره آخرین گزینه پیشنهاد می کنیم بیشتر فکر کنید. از برند میتسوبیشی مدل ASX در بازار حضور دارد. مدلی با اندازه متوسط،  پیشرانه ای ضعیف تر ولی امکاناتی بسیار بیشتر. این خودرو نیز 145 میلیون تومانی می ارزد.



  2. 2
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. نرخ احتمالی خودروهای لوکس وارداتی 2013
    توسط support در انجمن اخبار و بازار خودرو
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2013/01/08, 10:39
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2012/11/04, 10:02
  3. تیزر تبلیغاتی فورد موستانگ شلبی 2013 / ویدیو
    توسط support در انجمن کلیپ و مستند ماشین
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2012/10/09, 07:43
  4. بازی فوتبال PES 2013 نسخه دمو - Pro Evolution Soccer 2013 Demo
    توسط support در انجمن گفتگوی آزاد
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2012/09/30, 18:48
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2012/09/24, 17:07

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •