این کوپه باواریایی تحت عنوان RS-M3 یک محصول ویژه درنظر گرفته می شود که پیشرانه چهار سیلندر آن با حجم دقیق 3999cm3 اکنون قادر به تولید نیرویی برابر با 450 اسب بخار است، به علاوه حداکثر گشاور تولیدی آن 431 نیوتن بر متر در دور 4100 است که چنین خودرویی به واسطه این مجموعه، قابلیت دستیابی به بیشینه سرعت 299 کیلومتربرساعت را دارد.شتاب صفر تا 100 این ب.ام.و 4.6 ثانیه است و جالب آنکه تنها ظرف مدت 14.7 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دست می یابد که یکی از دلایل چنین نتیجه ای کاهش وزن این خودرو به میزان 190 کیلوگرم نسبت به همتای استاندارد خود است. گفتنی است با ورود به کابین این M3 شاهد میله های جوش داده شده جهت حفاظت هرچه بیشتر برای سرنشینان و افزایش ایمنی بدنه هستیم.

البته نباید صندلی های مسابقه ای به همراه کمربندهای شش نقطه ای آن را فراموش کرد. فیبرکربن نیز همانند سایر خودروهای این رده به وفور درون کابین یافت میشود، از رودری های تمام فیبرکربن گرفته که مکانیسم باز و بسته شدن آنها توسط بندهایی روی آن انجام میشود تا بخش اعظمی از کنسول وسط از جنس این الیاف هستند.لنت های ترمز و هدایت گرهای ساخت موتوراسپرت و مجاری روغن ترمز از جنس استیل همگی برای ایجاد هیجان بیشتر به همراه اطمینان از ایمنی و عملکرد این خودرو به کار گرفته شده اند. از دیگر نکاتی که منجر به افزایش آیرودینامیک خودرو شده است رینگ های 19 اینچی فرج کاری شده ATSSuperlight است که با لاستیک های اسپرت به خوبی هماهنگ شده اند. در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که شاسی ب.ام.و M3 موتوراسپرت RS-Racingteam توسط کارخانه Bilstein منحصرا برای خودرو ساخته شده است.