کارخانه خودروسازی بی.ام.و ماه آینده با رونمایی از نسخه مفهومی سری 4 کوپه آینده خود در نمایشگاه بین المللی خودرو آمریکای شمالی در دیترویت یک گام رو به جلو دیگر برخواهد داشت.این خودرو که به تعبیری میتوان آن را مکملی خوش تراش برای بی.ام.و سری3 با آن طراحی متورم و جذاب درنظر گرفت، از سوی سازنده معرفی شد.




پیش از این در بخش اخبار جاسوسی با دیدن تصاویر شکار شده از این خودرو توانستیم تا حدودی به برخی از ویژگی های آن پی ببریم و آن را یکی از مشتقات اتاق های سری3 و سری6 این خودروساز دانستیم. اما داستان از این قرار است که برای نزدیک به چهار دهه چنین خودرویی تحت عنوان سری 3 کوپه شناخته میشد چراکه نخستین نسل از سری 3 منحصرا به صورت دو درب عرضه میشد اما مدل سدان آن در نسل دوم به این خانواده افزوده شد. اکنون کارخانه بی.ام.و به دنبال متمایز کردن کوپه های خود در پاسخ به حرکت بازار عمومی به سوی دو درب های خاطره انگیزتر و چهاردرب های سنتیتر است. این خودرو ابعاد جدیدی در زمینه های زیبایی شناسی، دینامیک و ظرافت به سری3 افزوده است.به عنوان یک محصول مفهومی، بی.ام.و سری4 کوپه در حالی در نمایشگاه خودرو دترویت ظاهر خواهد شد که دارای یک کیت بدنه جسورتر، قویتر و کابین مجهزتر و مزینتر نسبت به نمونه ای که قرار است به بازارها فرستاده شود، است اما تناسبات و طراحی آن بدون تغییر باقی خواهند ماند. مطابق با برنامه ریزی سازنده مدل نهایی سری 4 کوپه قابل عرضه برای مشتریان در نمایشگاه خودرو ژنو در ماه مارس رونمایی خواهد شد. این خودرو در ترکیب بندی خود تا حدودی هم از سری6 الهام گرفته با این تفاوت که تراشیده تر و ظریف تر از آن است. خوشبختانه سری 4 کوپه همانند سری3 دو درب، یک خودرو با چهره ای خشمگین است که چراغ هایی جدید، سقفی کوتاه و شیبدار و بخش عقب کوتاهی دارد و طراحی اسپرت و خوش فرم آن به سرعت نگاه ها را به سوی خود جلب میکند و بی.ام.و این زیبایی ها را به محصول جدید خود نیز انتقال داده است.

چراغ های تمام LED شش ضلعی آن ممکن است در نسخه نهایی وجود داشته باشند، در داخل کابین تغییرات زیرکانه تر خواهد بود البته به جز گنجاندن حجم قابل توجهی از چرم دباغی شده که به گفته سازنده با شیوه ای پایدار تهیه شده اند و قابلیت استفاده بسیار زیادی دارند. مواد به کار رفته با کیفیت بسیار بالا در داخل کابین مطمئنا راه به بازار فروش نخواهد یافت اما بدون شک شمار زیادی از امکانات درنظر گرفته شده برای چنین خودرویی از طریق برنامه سفارش ساخت محصولات سفارشی بی.ام.و وجود دارد اما همانطور که گفته شد جالیوانی ها و موکت های کف چرم دوزی شده در لیست سفارشات جایی نخواهند داشت.با اینکه راجع به پیشرانه آن اطلاعاتی منتشر نشده است اما اگر قرار باشد قوای محرکه سری3 در آن استفاده شود، میتوان انتظار دیدن پیشرانه های آشنای چهار سیلندر توربوشارژردار 2 لیتری و 3 لیتری آن را در کنار جعبه دنده شش سرعته دستی و یا هشت سرعته خودکار را داشت.



>>>

>>>